Snorkel luftintag!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Har som några kanske sett i min projekttråd en snorkel som luftintag på grund av lättviktshuven och därmed borttagen luftburk under huven.

Jag har nu en mjuk flaska som är hålborrad med massa hål som håller filtret och som fungerar riktigt bra, men då snubblade jag över en bild på snorkeln som aerocharger tagit fram.


Dom använder en tunn spiralfjäder som filterhållare och det såg ju jävligt bra ut då den kan flexa hur mycket som helst. Då började jag då fundera och googlade vart jag kan hitta en sådan fjäder men hittade ingenting.

Någon som vet vart jag kan hitta och inhandla någon liknande tunn spiralfjäder, helst med diameter 63-75 mm.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.644
802
113
Kramfors
Ingen dum ide. Du travar bara in på närmsta järnhandel och köper pianotråd 2mm på rulle. Sedan rullar du den runt ett lämpligt rör så den blir den dim du vill. Pianotråd kan man göra riktiga fjädrar också som funkar relativt bra fast mindre såklart. Om du vill fästa tråden i något typ klammer så svetsar du fast den i klammret eller silverlodar fast den som är bet finare och enklare.

Tips rulla runt ett mindre rör än den dim du ska ha och för tråden släpper ut en aning från röret.