Snow Trac, Snow-Master, Trac-Master.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Om dom är registrerade så är det som lätt terrängvagn.
Hur gammal är det man måste vara för att köra dom dårå? Är det 16 eller 18 år? För om farsan inte vill ha en Snow Trac så köper jag en själv! :D Fyller 16 nästa år och då tänkte jag på att om det går registrera dom till det, alltså traktor eller liknande? Om inte annat så är det ju kul att renovera dom också, det är lugnande och det är en sak att vara stolt om, jä#ligt stolt över renoveringarna på skotrarna mina!

Sen att ljudisolera tyckte ju jag att var en suverän idé! Därför tog jag upp det, är det nåt du också tänkt på? Tänkte även på att sätta isoleringen mellan profilerna i kupén och sen sätta upp som tunna träskivor som i gamla lastbilar. Då bör värmen/kylan på vintern/sommarn hålla fint!
Att dra rör bakom hytten tyckte jag var häftigt! :D

Går det månne sätta i en annan motor alls i dom? Hade i tanke på en äldre Golf Diesel, också 4 cylindriga. Eller passar dom? Dom ligger kring samma volym väl?
Vill ha diesel om det går för det drar mindre bränsle och mer effekt än bensin på låga varv, och klickandet är en bonus! ;)
Har hört att folk har tryckt ner 4 cyllindriga diesel 1.9or och 2.3or iaf :huh:
Och det finns en video på YouTube där en gubbe har en Golf Diesel i sin Trac. :hmmmm:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Haha! Vad najs! Men jag har sökt hela veckan efter Snow-Trac och Trac-Master hela veckan utan att hitta nåt!? Varför dyker dom inte upp när man söker efter Snow-Trac? Måste skriva Ljungdalen också för att dom ska dyka upp!? :O

Men går det att sätta dieslar i dom utan större modefieringar?