snowhawk

MXZeetan

Medlem
22 mar 2010
8
0
1
Tjenare jag är ute efter en snowhawk hellst en lång, någon som vet hur man får tag i en? Finns de nån som vet hur dom gå i snö/led
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Går grymt bra i lössnö och sjukt härliga att köra där. Däremot ledkörning kräver en hel del inkörning, en fördel är om du kört cross, då är du en liten bit på vägen iaf. Jag upplevde den som väldigt bångstyrig på leden, sakta var jobbigt att köra.
 

MXZeetan

Medlem
22 mar 2010
8
0
1
Låter bra. Va de en lång du prova? Skulle va kul å veta hur dom nätar sig med en 155" vanlig skoter i lössnö. Men verkar som de gå dåligt åt få tag i nån.
 

pilten

Aktiv medlem
29 okt 2009
50
1
8
Kiruna
Jag hade en kort för ett antal år sedan, å kan säga att de är nästintill omöjligt att köra fast med dem på myrar å sånt. Jag hann inte utforska egenskaperna i brantare backar å sån terräng. Som .Strand. Nämnde så är de bångstyriga efter leden å det gäller att planera vart man ska stanna. Hände nån gång att jag tippade när det var för löst där jag satte ner foten. Jag skulle lätt kunna tänka mig att skaffa en ny snowhawk som andra skoter nu när barnen blivit såpass stora att de klarar sig själv i pulkan.
 

MXZeetan

Medlem
22 mar 2010
8
0
1
Ja som sagt de låter som att de kan vara en kul maskin. Men man måste ju få tag i nån och de verkar ju vara lättare sagt än gjort. Bli väl sånt bök om man ska importera en
 

johanssson

Medlem
16 jan 2009
40
0
1
umeå
jag har en snowhawk 503 och kan säga att det är riktigt jäkla roligt att köra den när man börjat få in tekniken. lätt det roligaste jag har kört på led iom att man lutar sig i kurvorna som med en cross och det går som sagt inte att köra fast på plan mark. när det gäller klättring så går det inte att gasa sig rakt upp då det bara är en 500 och dessutom en kort men eftersom man kan slänga runt den som man vill och att den är väldigt lätt att ligga på skrå med så får man kryssa sig upp andra vägar istället.
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Håll ögonen öppna på Blocket, det låter som att min polare kanske ska sälja sin. Det är en 503a som är ombyggd. Han har satt i 800cc motor och förlängt den till 144". Går nått så in i helvete :)
 

Jonas_105

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Japp jag funderar på att sälja.
Det sitter en rotax 800 -01 motor med jaws pipa och burk, 146" matta, 59mm kammar, nya skidan som är breddad +massor med andra special prylar på :)
Går faktiskt riktigt bra :)
 

Attachments

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Jag har också en Snowhawk, en 600 HO en av tio reggade i Sverige!
Håler inte med om att det är svårt att köra fast med en kort Hök på platta backen. Körde i 1m snö i helgen, och då var man tvungen att stanna på leden, annars satt man fast! Så jag vill förlänga min. Har tillverkat en plåt som flyttar ner fotpinnarna och övdre länkarge fästet, så nu fungerar fjädringen bättre.
 

Hawk600

Ny medlem
13 jan 2013
2
0
1
Östersund
Helt klart den roligaste maskin jag har kört. Köpte en 600ho outlaw för ett par 3 år sedan och har haft otroligt roligt med denna. Nu i våras så lyckades jag komma över ytterligare en 600ho, men ingen outlaw denna gång utan betydligt tystare. Effekten är det ingen större skillnad på.
Om någon undrar om jag är intresserad av att sälja - NEJ! Jag behöver 2st ;)