Snowolverine

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Var ut igår och filmade lite Wolverine. Efter rackarns letande hittade vi snö och Wolverine filmade för sin kommande reklamfilm. Jag filmade lite för mina projekt. Pojkarna börjar närma sig en färdig produkt och det är riktigt intressant. Änterligen en fyrtaktare som låter som den ska. Trodde att jag höll på å bli omkörd av en Husaberg ett par gånger. Om dom hinner plocka ihop en ny tills nästa vecka så ska vi filma mer då. (Blir i södra norge)
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Sorry melmaq men ska se om jag får läcka lite efter nästa filmning (nästa vecka) Kanske kan lägga ut en ljud fil så ni kan höra. Men då är det någon som säger att jag har tagit från en Husaberg... Nja ska kolla vad jag får göra.
Det är inte att Wolverine själva vill vara enbart hemliga. Men att visa upp bilder/film på saker som inte är färdig designade är sällan bra. Det är lite externa detaljer kvar att designa så lite avständs bilder kommer nog innom 2-3 veckor. Internt så är det mesta klart men inte nog för att släppa bilder/film där heller :-(
Jag återkommer i ämnet när jag får.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
joo klart jag förstår :) ingen fara, men jag har väntat på dessa såååå länge nu!!! kommer fortfarande ihåg hur ***** uppspelt jag blev när de gick ut och sa att de hade planerna för nästa svenska skotermärke :D varg grymmt besviken på första utkastet på designen, men de ändrades ju, och de var ju för allas bästa tror jag..

Polaris-jimmy: Nej de tanken var ju 2st modell alternativ, en 2takt och en 4takt båda utvecklingar av en svensk motor från folan. 2 taktaren är dock, som de ser ut nu, inte tänkt tillverkas. Utan istället "bara" en 1116cc 4taktare med turbo :)

Rotax eller någon av de övriga tillverkarna till de redan etablerade märkena tror jag inte är så pigga på att leverera ett mindre antal motorer till ett nytt konkurerande märke.
Intressant därimot att ADBoivin lyckades med att få dessa..

men men-.. Sir Drink ALot, jag väntar gärna med spänning, och om du känner att du inte vill lägga ut ljudfilen här, skicka mig GÄRNA ett PM.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
joo klart jag förstår :) ingen fara, men jag har väntat på dessa såååå länge nu!!! kommer fortfarande ihåg hur ***** uppspelt jag blev när de gick ut och sa att de hade planerna för nästa svenska skotermärke :D varg grymmt besviken på första utkastet på designen, men de ändrades ju, och de var ju för allas bästa tror jag..

Polaris-jimmy: Nej de tanken var ju 2st modell alternativ, en 2takt och en 4takt båda utvecklingar av en svensk motor från folan. 2 taktaren är dock, som de ser ut nu, inte tänkt tillverkas. Utan istället "bara" en 1116cc 4taktare med turbo :)

Rotax eller någon av de övriga tillverkarna till de redan etablerade märkena tror jag inte är så pigga på att leverera ett mindre antal motorer till ett nytt konkurerande märke.
Intressant därimot att ADBoivin lyckades med att få dessa..

men men-.. Sir Drink ALot, jag väntar gärna med spänning, och om du känner att du inte vill lägga ut ljudfilen här, skicka mig GÄRNA ett PM.
Varför har dom försökt banta ner chassiet såpass mkt och sedan slänger på en 1116cc 4-takts motor med turbo? Förstår inte resonemanget. Sedan reservdelar till denna motor lär ju inte direkt vara billig... Aja, det återstår och ser var denna maskin går för. Rotax tillät sig tillverka motorer till ADBoivin för att det inte fanns något direkt likvärdigt som den kan konkurera med!
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Tyvärr så han inte Wolverin att göra iordning allt innan deras semester. Så dom kommer inte med till Norge denna vecka :( Grädde på moset är att det skall bli riktigt pissväder så man är lite fundersam på å åka 82 mil enkel väg för att sitta i en stuga och kolla på hällregn. Vi får se åter med info senare (nästa vecka typ)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Öppnar upp tråden igen:p

Vart det nått av denna skoter? elr sket det sig:sad2:
jävligt roligt med en 4 takt från sverige
 

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Dom har väll varit i konkurs men det verkar som om dom är ingång igen. Finns en massa nytt på deras hemsida. Och det verkar som om dom fått in nytt kapital via en ny emission.
Men Vad man kan tyda från hemsidan så finns dom inte att köpa ännu. Och inte heller när dom kommer finnas.
Jag tycker problemet verkar vara att det drar ut så på tiden. Dom låg ju i framkant i utveckling förra gången dom var på g. Men nu har ju dom andra sprungit ikapp....
 

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
[video=youtube;_8EwtKo0w4c]http://www.youtube.com/watch?v=_8EwtKo0w4c&feature=related[/video]

snygg...