SNOWRACING SKOTEROLJA

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
47
Lycksele
www.inlandets.se
Någon som har efarenhet av den jordgubbsdoftande 2-taktsoljan?



SNOWRACING SKOTEROLJA

Syntetiskt smörjmedel mot rökutveckling av hög kvalitet, särskilt utvecklat för tvåtaktsmotorer på snöskotrar med vätske- eller luftkylning. Avgaserna doftar jordgubb. Skyddar motorn vid extrema temperaturer ned till -54 C och vid mycket höga hastigheter, för sport och tävlingsbruk. Användning: Separat smörjning.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag hade det i min edge. det värkar ju funka kanon,
men nu kör jag på en dyrare olja "castrol snowmobil oil"
Och skotern rökte mindre med jordgubbsoljan faktist.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Jag har testat två olika sorters Jordgubbsolja bla Ipone som jag tror du menar som är rätt dyr och luktar mindre än den andra som jag inte kommer ihåg namnet på(blå dunk)
Den billigare gick knappt att få ut ur dunken vid -25 så den är väl inte att rekomendera.
Kompisen tävlar backe med sin trimmade Mach Z 1000 och kör på Ipone oljan med goda erfarenheter från ojlan.
 

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
47
Lycksele
www.inlandets.se
Jag har testat två olika sorters Jordgubbsolja bla Ipone som jag tror du menar som är rätt dyr och luktar mindre än den andra som jag inte kommer ihåg namnet på(blå dunk)
Den billigare gick knappt att få ut ur dunken vid -25 så den är väl inte att rekomendera.
Kompisen tävlar backe med sin trimmade Mach Z 1000 och kör på Ipone oljan med goda erfarenheter från ojlan.
Japp, jag har nu börjat köra på Ipone....vit dunk....
Den luktar inte så mkt jordgubb, men det känns säger dom som åker bakom.
Den verkar vara riktigt bra, ryker inget nästan.....
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Var kan man köpa den Ipone oljan någonsatans? Vet att Mulle i Mora har haft den förrut. Kanske någon som säljer den på postorder?
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Köp rotax skoter olja ist..den kostar bara 149:- är 4 liter, och värkar funka okej ..mina polare kör iaf med den oljan..

Mvh/Jonas