Snyggt med tokförlängda skotrar?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu var ju den där lite överdriven då ;) Men finns en anledning till varför man bygger som man gör.

Man bygger efter vad man SJÄLV tycker är snyggt.
När du har mer vinkel på chassiet tömmer du ut all snö ur tunneln fortare, hänger inte upp dig lika lätt, kan "stegra mer innan chassiet tar i och knäcks om man har otur.
Och igen, ALLA är vi OLIKA. Respektera !
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nja inte i det här fallet kanske men då kan man formulera sig lite bättre(inge illa menat till TS !!).

Men på vissa låter det som att sticker chassiet ut 10cm bakom dynan så spyr man av att det ser fult ut. Då blir det jäkligt svårt att köpa en ny skoter idag.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
nu har vi nog missuppfattat varann här :confused:

Som jag sa tidigare så är det snyggt om det är linjer osv.. ta RMKn där som jag visade.. DETTA är snyggt.. den hade gärna fått vara ännu längre.. men fortsätt läsa..

Men sedan så visade jag andra bilden.. Chassit byter ju så drastiskt så vinkeln blir ju bara knäpp :hmmmm2:. DET tycker inte jag är snyggt

Det är så jag menar! :)
 

Firecat_OSD

Medlem
26 sept 2009
40
0
1
Jag ville väl inte gnälla? JAg ansåg bara att jag inte gillar toförlängda skotrar. Det ser inte klokt ut i mina ögon.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Detta är ett forum.. då har man delade åsikter.. jag däremot håller med Firecat, skitfult med förlängd skoter som har mongovinkel på tunneln
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Några viktiga punkter som vissa herrar i tråden kan tänka på:
* Om två personer tycker likadant är det ingen diskussion..
* Det är skillnad på att diskutera och tycka till.
* Det är verkligen skillnad på diskussion och hån!
* Man behöver inte skriva allt man tycker, forum eller ej.

Bara lite saker att tänka på i framtiden.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
* Man behöver inte skriva allt man tycker, forum eller ej.
Det där är nånting som folk ofta inte är med på. Brukar generellt ha som tänket, framförallt vid kritik att skulle jag inte säga det om personen stod framför mig tar jag heller inte upp det i skriven form, eller inte "fullt ut". Gör ju egentligen ingen skillnad för motparten om han/hon får det sagt i ansiktet eller läser det... Klart det är lättare att sitta skrika på forum så man förstår ju hur det lätt blir så, framförallt på sånna här ställen, skulle ju typ vara som att allsvenskans fyra största lag skulle dela supporterforum :rolleyes: Nu hade inte märkesfanboys med denna tråd att göra men folk missar iaf lätt att det antagligen inte skulle vara lika frispråkiga om de hade diskuterat samma sak men i det där "irl" :rolleyes:

OnT så är det där väldigt mycket "in eye of the beholder", tycker själv att långbandare generellt sett är mer hardcore än kortbandare med mer naken matta osv. Sen kan jag inte riktigt utröna om du bara inriktar dig på gamla bondförlängda indys (generalisering) eller långbandare över huvudtaget? För menar du långbandare överhuvudtaget, ja då hänger du nog kvar back i the days. Men det är klart, har fått utlåtandet av min inte så motorintresserade människa att min IQR inte ser riktigt hel/klar ut därbak eftersom tunneln är så naken, tycker själv att det är mycket snyggare med en så ren tunneln som möjligt så att som sagt; "in the eye of beholder" ;)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tokrensat tråden nu

Ni får gärna hålla er on topic och tänka på att alla har rätt till en åsikt utan att det måste bli ett j-vla liv i tråden
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Körde alltig "kortbandare" förut (läs: innan jag hade utvecklad min syn så bra). Men sedan första gången jag såg en "riktig mountain" så har jag byggt om alla mina kortbandare till långa maskiner.

Finns inget snyggare än när man ser en matta låååångt in i tunneln. Så ***** fint, av samma anledning väntar jag på 174" till M8an=)

Edit. nej, det har ingenting med min körstil att göra att jag kör mountain, det har faktiskt (helt ärligt) ännu med att göra med att det är snyggare/coolare.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Inte för att vara dum eller nedlåtande. Men när du säger paintskillz så tänker jag på en finnig 13-åring som spenderat för mycket tid på lunarstorm skrivandes saker som *kjamiz*, *pözz*, *jitajj* och *pärkälä*.:D:D
Då har du hängt för mycket på lunar ;)