Sollefteå Season opener 2004

E

Ej medlem/Inloggad

Över lag bra

Tyckte att tävlingen var överlga bra. Nackdelen var bara den långa väntan från oss som kvalat på morgonen till finalen. Varför inte köra bort U, och sport klasserna diretk. Man kan väl köra LQR och finalenra för dessa kring 13 00 och sedan låta pro klassarna härja fritt. De är roligare för sport förarna om de får köra får publik, Publiken vill se pro förarna och det märktes, eftersom den största delen av publiken gick hem efter finalen i PRO STOCK. Man kanske inte heller ska bryta eftermiddagen så mycke vid förutbestämmda klockslag. Det märktes att det var nytt koncept.

Fast som sagt överlag bra, men det kan alltid bli bättre, man får inte heller glöma det afaktiska omständigheter som snöbrist.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Sollefteå

Håller med föregående talare,
Publiken vill se Pro klassen, men ändå så är sport & U där tillväxten kommer.

En eloge till Sno-X för att "alla" nu kan tävla, tyckte faktisk Sport Open var en roliga klass, där kan man nog vara med och ha roligt :))

Fasta tider för Pro klassen är bra, och detta betyder att publiken kan se det dom kommer för att se, samtidigt som man behöver även få fram sport klassen
så att dom inte behöver köra för tomma läktare.

Sedan vart dagan lång, med föramöte/besiktning "mitt i natten" & prisutdelning allt för sent.

En ide kan vara att köra alla Sport & U heat dagen före, sedan köra Sport LCQ
+ Pro på söndag.

På publk sidan, så var Sollefteå ren katastrof, då man inte kom in i öppna depån, kunde stå på vägen etc... Men det löser sig nog till Avesta, då
det finns en redan väl utprovad infrastuktur för detta där.

Annars så önskar jag er lycka till, och kör hårt.
 

bull

Ny medlem
18 sept 2004
2
0
1
på skotern
Bra med nya grepp trots snö bristen. banan började faktiskt att bli utslags givande(gropig som fan).det behövs när det bara är 5 varv.Serien kan faktiskt bli något.Det som var frustrerande var att allt blev för utdraget.minska ner eller flytta semi och sport . men låt 380 åka med pro. 380 är framtidens förare .
 
E

Ej medlem/Inloggad

Sollefteå

Vi tyckte väntan var väääldigt lång under hela dagen.
(En del förare hade kört ca 10 min på ung. 6 timmar)

Dessutom var det nog svårt för de som inte är vana vid skotertävlingar att hänga med i racen när de bryts av de tidsbestämda klasserna.

Säkerhetsmässigt hoppas vi att man tittar lite mer "runt" banan;

Precis bakom nedersta kurvan stod en grillring av betong med ett rör som stod rakt upp som någon kunde ha kört in i.

Missades "ringen" kunde de ha tagit ryggtavlan på de som stod och grillade!

Tyvärr fick också ett heat rödflaggas pga att pistmaskinen!!! var kvar i banan efter att racet hade startats, detta får bara inte hända!

Det är tyvärr lätt att kritisera med facit i hand men vi hoppas att arrangörerna har sett bristerna och att det blir bättre till nästa tävling för vi vill se mer skoter köras!
Banan verkade hålla bra med tanke på föreg. veckas blidväder!

Lycka till med nästa tävling!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Först vill jag tacka alla som lagt ett jätte jobb på denna serie så vi amatörer kan få åka mycket och tävla mot likasinnade.väntan tror jag ni fixar till nästa gång,för min del behöver inte alla finaler gå sist på dagen utan några heat efter LCQ.Jag stog långt ifrån utsläppet med bussen så jag hade ingen koll på heat nr vilket gjorde att jag fick spendera mesta tiden långt från alla verktyg och varm buss.Ett förslag är att spekern säger heat nr som startar i det aktuella heatet så har man lite koll på när man kan åka ut.(både via högtalarna och radion som stod på hela dan.)
Det jag tyckte var konstigt vid starterna i finalerna var att alla startade på ett led även de som kvalat in genom LCQ.Har jag missat någon ändring eller?

I övrigt får banan högsta betyg med djupa gropar mycke omkörnings möjligheter.
Jag hade SUPERKUL och kommer garanterat stå på startlinjen i Avesta.
Jag är säker på att denna serie kommer bli kanon.

Mvh Boggen sport 500/600.
(Mathias Bogg)