sommarförvaring

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
För höll jag på och gjorde alla möjliga saker, nu ställer jag bara undan den i ett kallgarage.
Servie gör innan sesongen och koninuerlig under.
Om tillfälle ges så tvättar jag den i sötvatten eftersom det rostar när man kör på havet. Brukar även spraya typ 5-56 på alu delar för att skydda mot korrosion.

Har inte haft några problem på ca 15-20 senaste åren relaterat till sommarförvaring förutom alu koorrosion
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
har kört med 2% payback bränsleförstärkare i alla maskiner under vintern + att jag har överdoserat sista tanken med det som fanns kvar i flaskan. Det sägs ska skydda bra mot rost i motorn
 

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Jag tvättar av min kisse med avfettning och shampoo, trycker i fett på alla smörjställen, pallar upp så mattan går fri. Sedan försöker jag komma ihåg att starta och varmköra och varva upp den så att drivaxlarna och variatorn får lite gymnastik ca en gång i månaden. Sedan när vintern kommer gör jag en service och kollar så allt är grett!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tömmer den på nästan all bensin förutom sista skvätten, då kör jag i 5% olja och gasar så det rycker ordentligt. Sen står den så på logen hela sommaren.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
några står i kallgarage , några i varmgarage och några utomhus , är det mkt soppa i tanken slangar jag ut det till bil eller båt