Skulle gissa på att just den motorn inte gav mer hästar??Vad gör mcx för fel när man lyckas få ut 160+ hk ur ac 800:n på andra sidan pölen?
Det är Jänkarna som gör "fel", (eller annorlunda i alla fall), dom ligger generellt betydligt högre oavsett motor än bromsningar gjorda i den civiliserade världen.Vad gör mcx för fel när man lyckas få ut 160+ hk ur ac 800:n på andra sidan pölen?
Det är 2020 motorn som nämns i ursprungliga inlägget om bänkningen som Bikeman gjort och den verkar ge ca 3 hk mer än 2019s motor som de också bänkat. En skillnad verkar vara att maxeffekten kommer vid ca 150rpm lägre varvtal på 2020.På andra sidan pölen får dom alltid mer hästar av någon anledning, haha
sen är det så att 2019 A-C inte har mer effekt.
(varför tror ni att dom kommer med en uppdaterad motor 2020?)
Fast det intressanta är ju vad motorn ger här i Sverige i jämförelse med dom andra 800cc - 850cc motorerna i samma bänk så vi får vänta och se. Alla 800cc motorer gav ju 148hp sist MCX bromsade 800cc motorerna tillsammans och det hade aldrig hänt tidigare.
Bikeman testar ju alla motorer i samma bänk så det ger ju åtminstone en fingervisning om hur effekten i de testade motorerna är i relation till de andra.Fast det intressanta är ju vad motorn ger här i Sverige i jämförelse med dom andra 800cc - 850cc motorerna i samma bänk så vi får vänta och se. Alla 800cc motorer gav ju 148hp sist MCX bromsade 800cc motorerna tillsammans och det hade aldrig hänt tidigare.
(Att dom gav nästan samma effekt)
Tror det var 155 hästar dom fick ut men hade nåt problem med kylanläggningen om jag inte minns galet, vridet låg väldigt nära polaris 850Är de ingen som har http://dynotechresearch.com/techarticles.asp# och kan skvallra hur den går i deras tester. De brukar vara intressanta bromsningar. De kostar nu 30 dollar för ett år jag brukar köpa ett års abonemang men jag tänker vänta lite tills de bromsat fler 19 maskiner. För er som inte sett hur de jobbar/bromsar så kan jag säga att de är svinbra jobb de gör de lägger ner stor möda på varenda maskin och krämar ut alla dolda hästar ur motorerna med standardprylar och sedan testar de pipor och y-rör luftburksmoddar and you name it. De är skitbra om man funderar på om de finns några prisvärda trimdelar.