Spadmodd med många bilder

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
kostade ca 700 på stadium men går nog att få tag på billigare på internet, men inte så mycket billigare för det är en jävligt bra och snygg spade. Väger lite över 500g.
 

ssnd

Aktiv medlem
26 dec 2005
90
0
6
50
Älvsbyn
Jag köpte försvarets hopfällbara spade på ÖB för 75 spänn, och fäste den under huven på variatorkåpan...
Funkar klockrent..



///ssnd
 
Last edited:

ssnd

Aktiv medlem
26 dec 2005
90
0
6
50
Älvsbyn
Läckert! Hur mkt väger den spaden?
Ingen aning, den är säkert inte lika lätt som värstingspaden för 700 spänn, men jag garanterar att jag kan skotta loss skotern minst lika bra...

En vild "mellantummenochpekfingretgissning" skulle jag säga att den kanske väger lite drygt 1 kilo...

Tänkte inte vara spydig mot den som lagt upp tråden, utan mer för att visa att det kan finnas budgetvarianter på spadar som också fungerar...

Jag köpte min på ÖB i Luleå, men jag har sett dem även på ÖB i Piteå...
Priset var som jag nämde tidigare 75 spänn

///ssnd
 
Last edited:
R

Robin

Jag köpte försvarets hopfällbara spade på ÖB för 75 spänn, och fäste den under huven på variatorkåpan...
Funkar klockrent..



///ssnd
du det där var ju jäkligt smart gjort, har en likadan spade hemma och en polaris av indy modell :D blir nog att härmas lite
 

ssnd

Aktiv medlem
26 dec 2005
90
0
6
50
Älvsbyn
Jag kan tillägga att jag inte behövde modifiera remfästena alls.
Spaden bara passar direkt..
Remmen har jag i skoterlådan.
 
R

Robin

hehe okeej, enda problemet är ju då att jag inte har någon låda eller förvaringsficka i dynan =)
 
R

Robin

jo, funderar på om man gör nya fästen till remmen vid sidan av spaden, ser ju ut att finnas plats enligt bilden.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Köp till snöblad till armé-spaden annars funkar det nästan lika bra att skotta med händerna ;)
 

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Ja, kommer faktiskt ihåg det nu när du säger det.
Den spaden är inte kul att skotta med. Å snöblad lär inte va så lätt att få plats med.
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Kolla på JULA. Köpte min spade där. delar den i två delar så får den platts i min lilla rygga. Alu skaft å bladet i plast. kostade 99kr. väger inte ett skit. Har byggt allt ifrån hopp, fikabänkar, grävt fram skotrar ja de mesta.
Gå in på www.JULA.se Sök på snöskyffel, så e det den översta

Tillverkad i slagtålig och köldbeständig plast. Mått ihopfällbar: 58x27x34 cm. Mått monterad: 73x27x34 cm. Svart.
 
R

Robin

Ja, kommer faktiskt ihåg det nu när du säger det.
Den spaden är inte kul att skotta med. Å snöblad lär inte va så lätt att få plats med.
vad är det som gör att den inte funkar bra att skotta med? hade varit bra att veta så kan man säkert åtgärda det genom att forma om bladet.