specialskruvar och brickor till toppen????

borg :)

Medlem
5 aug 2004
10
0
1
Gävle
Jag fick en mindre chock när jag skulle beställa nya bultar och bricker till toppen.

Nyinköpt skrot - En prowler 440 91 tyvärr var topparna bortskruvade och skruvarna hängde inte med- Skit i samma sådanna fixar jag nya tänkte jag

Väl inne på AC så gick gummiringarna toppackningen på strax över 1000 kr 4 st.

Skulle köpa bultarna + brickor till topparna 12 st . AC fick fram ett bris på ca 47kr st + moms för bultarna och tror det var 52 st + moms på brickorna. ca 1500 :- för uppsättningen

AC tyckte nog det var lite väl dyrt med dessa så han bad mig kolla upp om dom finns kvar. innan han beställer (schysst iaf)

Men var är det för bultar och brickor som kan vara så dyra .

Eller är det bara ett påslag som måste beaktas som åckerpriser for att det ska vara orginal?

Någon som vet mer ?

Och om någon sitter på en uppsättning bultar + brickor så kan jag köpa dom till ett humant pris.

Last edited:

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Kolla med Bengan han brukar kunna fixa pryttlar till klart bättre priser men räkna med att det ibland kan ta lite tid.

borg :)

Medlem
5 aug 2004
10
0
1
Gävle
Japp jag mailade bengans och han ringde upp.

Han förklarde att det var speciella skruvar till toppen som håller fast oringarna.
Och dom kostar ca 50kr styck oring 15kr st

Han hade bättre beg och han gjorde ett bra pris beställde även en renoverings sats till comet.

Mycket bra support och snabb leverans . Han hade bra priser på kolvar mm

Rekomenderar Bengans motor