speedtech slutburkar positivt eller negativt??

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Hur mkt kostade det att låta dem tillverka en slutburk till din 583a Jeppe W?
Jag pyntade 1000:- för burken inklusive rörböjar, konor samt fjäderöglor, allt i rostfritt. Helt ok grejer. Sen att man får klura ut rördragning mm samt starta TIG:en ser jag bara som ett plus. Jag kommer att lägga ut lite bilder på det färdiga resultatet så småningom.
 
Last edited:

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Nej för fanken. Det går inte åka med.
Men jag har tänkt att skaffa mig en speedtech slutburk till min firecat, iallafall till denna modellen så kan man välja mellan 3 olika ljudlägen innan burken levereras.. tänkte om man tog på det lägsta så kanske det räcker? om det nu är så stor skillnad mellan de 3 olika lägena.. :confused:
 

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
Jag pyntade 1000:- för burken inklusive rörböjar, konor samt fjäderöglor, allt i rostfritt. Helt ok grejer. Sen att man får klura ut rördragning mm samt starta TIG:en ser jag bara som ett plus. Jag kommer att lägga ut lite bilder på det färdiga resultatet så småningom.

Okej.. är lite sugen på slutburk till min formula SLS 500 -96 också.. men det är så att allt är ihopsvetsat så det går inte att ta lös burken o sätta dit en ny.

Är det samma på din 583a?

Tror du att dom kan tillverka en till mig och sen så att jag får svetsa dit den själv?
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag tycker iaf att det blir ett as fränt ljud:D ..men igentligen är det onödigt att reta upp folk i onödan...Och man kan ju inte köra runt på kvällen då vaknar ju allt folk:rolleyes: ..men men..man får ju göra som man vill..
 

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Puder; Sitter pipan ihop med slutburken menar du? På min sitter stingern med fjädrar mot pipan och slutburken, så där är det enkelt att byta. Mejla mig ett foto på hur det ser ut!
 

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
det är precis så jag menar.. det är inte med fjädrar som det brukar vara utan det är ihopsvetsat.. så jag kan inte ta lös burken från pipan.. jag har föresten mejlat till speedtech men dom tillverkar inga brukar till Formula sls.
 

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Jag kan ju alltid hjälpa dig få ihop nå´t, självförtroendet är på topp nu eftersom jag blev klar med min burk för ett tag se´n, blev så ****a bra!
Dovare ljud på tomgång, tystare vid fiskörning, ryter till bra på maxvarv. Just fiskörningsljudet uppskattas då man åker med ungarna eller möter skidåkare och annat löst folk ute i skogen.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
har en speedtech på min nu och den låter inte märkvärt högre...men då avgasportarna öppnas då lever den om.. ettrigt ljud..väldigt vackert
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Enligt minna erfarenheter av speedtech slutburkar, dock inga större.

+ Lägre vikt än orginal.
+ Roligt dom första 100 meterna.

- Låter, man blir ju nästa döv! Samtidigt stör man halva byn.
- Finishen, trode först att det var ett skämt! Är ju nästan ett skämt.

Min sida av myntet.
En gång, aldrig mer. Ifortsättningen sitter orginal burken kvar PunktSlut.
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hade en speedtech slutburk på min SXViper och den fick ett j***a gött ljud..den fick inte det där skrikande ljudet vid fullgas..den fick ett dåft och skönt ljud,men min kompis som hade en speedtech slutburk på en sxr 700 den fick ett j***a skrikande ljud.
Men inte bryr ja mig om folk kollar efter en när man kör förbi eller blir små sura man ser dom ju oftast aldrig mer.
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Kör med speetech burk på min MM det är samma motor som i sxr 700n. Den smattrar otriligt skönt på låg/mellan registrerna och skriker på höra... Det en slutburk är till för!
 

Magoos

Aktiv medlem
15 feb 2007
92
0
6
Kiruna
tänker eventuellt köpa en mbrp fö en 1000lapp till min summit...någon som har erfarenhet av dom?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
OT.. Kör men Slp slutburk på min Rmk 700 och är mycket nöjd.
Lever inte om lika mycket som Speedtechs burkar utan det låter lagomt mycket.