spikmatta mxz 600 -99

ceddis

Medlem
18 nov 2007
20
0
1
Finland
Hej! Undrar hur långa spikar man kan sätta i mattan på en ski-doo mxz 600 från -99. Har en matta med 32mm kammar under för tillfället och hade tänk sätta i ett pack med 50mm spikar om de får plats.. är väldigt tacksam för svar!!
mvh. Johan, Finland
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag tror inte de passar ... Kolla med en träkloss som är 5 cm hög och se om den passerar genom bandtunnel och drivhjul. Sen finns det väl regler för hur mkt dubbutstick man kan ha.

Du har ju kylarskydd... Om du kör dubbat och sen diffar kamhöjden med dubblängden allt för mkt så fungerar dom inte som dom ska. Svårt att förklara men tanken är att mattan ska ta i dubbskydden före dubbarna flisar sönder din kylare.

32 mm matta med 38 mm dubb kanske går?
 

ceddis

Medlem
18 nov 2007
20
0
1
Finland
tack för de snabba svaret! bra tips de me träklossen. skulle annars vara nice om de skulle passa. skulle få et 96 pack woody´s spikar mycket förmånligt så..
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
det kommer inte att gå jag har åkt med 38as dubb på min 01 mxz och det har nästan käkat hål på kylaren har även tagit i vid drivhjulen lite grann men inte mycke satsa på skruvdubb istället som man dra in i kammarna o sätt dom utanför kanten på kylaren