sportskoter för 25k

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
tänkte köpa en sportskoter för ca 25000 kr, jag vill kunna åka gansak bra i lössnö, köra ospårat och lite led.och vill ha en driftsäker skoter eftersom min gamla krånglat mycke och de har jag fått nog av. tänkte nog köpa på firma så vad tror ni passar mej bäst? helst ingen 440 då jag inte gillar att skruva.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Har ingen aning finns nog ingen skoter som är så optimal förutom swtichbacken... annars är ju en Yamaha V-max 500 XTC eller 700 inte så dum för dom ha ju suverän fjädring bränsle snål ganska bra med krut under huven och en fin led räcer dock så går den lite sämre i lössnö men ge man sig fan på att det ska gå så går det mesta! Dessutom körde jag nästan 300 mil med min V-max 500 XTC 98:a som jag hade i fjol och jag behövde inte göra ett skit på den och ändå hade den gått nästan 1000 mil innan jag sålde den så du kan ju räkna med att du aldrig behöver skruva bara du gör normal service på den som å fetta upp den å byta olja i kjedjehus o.s.v. sån där allmän service!


Mvh
Jonas
 
Last edited:

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Ja skulle lägga min röst på en mxz, s2000 chassit.
Bör finnas 583: or att få tag på runt 25 på firma. Det är nog den skoter som stämmer best överens med det du söker. Den är inte bäst i lössnö eller håller bäst heller men det jämnar ut sig och överträffar andra modeller.
 
Last edited:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
En Polaris XC 600/700 -98 borde väl gå att få lös för de pengarna? Hyffsad komfort med X-tra 10 fjädringen och tar sig fram rätt bra så länge det sitter en matta med minst 32mm kammar monterad. Fin motor är det också, garanterat mycket skoter för pengarna kan jag lova
 

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Skulle nog rösta på en Yamaha Vmax Xt eller Xtc runt 98, mycket fina och har fin fin fjädring, sen att Yamaha är som duracell, att dem går och går är ju bara bra :D Ska nog själv skaffa en 500Xt till påsk som jag får köpa av en släkting :D