Sprickor i fotstegen på Polaris

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Nu återgår vi till topic

Uppenbarligen har Jimmy trasiga fotsteg även fler har detta problem

Vad detta beror på får framtiden utvisa men nu får det väl vara nog med pajkastningen

Tråden handlar om trasiga fotsteg inget annat

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Har en fråga ang begköp av en nyare polaris. Om man upptäcker att objektet har påbörjad spricka eller annat som tyder på att fotstegen inte kommer hålla någon längre tid, ska man då vända sig till handlaren och få besked där (om garantin finns kvar) eller helt enkelt pruta bort priset på vad ett par betterboards kostar. Eller kör man med trasiga fotsteg tills garantitiden är slut?

En fråga till, vad händer med garantin då man sätter på en eftermarknadsprodukt på tex chassit?

E

ejwbegysv

Monterar du tex Betterboards är garantin på skotern i teorin slut.. Jag försökte få ÅF:en att garantera min (obefintliga) garanti efter montering av betterboards för att slippa byta chassie men fick aldrig detta godkänt, ev om ÅF monterade betterboardsen men vad hönder om just den ÅF:en tex går i konkurs och jag ska kontakta en annan??

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Intressant aspekt, antar att om något händer med chassie förutom någon spricka kring fotstegen så är det, med all sannolikhet, ej ett garantiärende utan ett försäkringsärende.

Har mycket svårt att tro att ett par betterboards försvagar eller försämrar chassie, har sådana på min Apex, men kan ev innebära ett par tusen kronor i värdeminskning om någon petig köpare får tycka till, personligen tycker jag tvärt om!

E

ejwbegysv

Jag monterar nu betterboards på min maskin, orkar inte tjavsa med ÅF mer, betterboardsen är sponsrade från tillverkaren i USA!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Bara en notis ang garanti, garantin är ett kontrakt mellan säljaren och köparen. Vilket innebär att om det ska hård dras så försvinner garantin vid ett ägarbyte. Så vida det inte är en World wide garanti, vilket jag inte tror det är på ett rekreationsfordon. Alla vi som köpt en ny skoter har ju fyllt i ett papper som skickas in till GA. = personligt.

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag monterar nu betterboards på min maskin......
Tror du gör ett bra val. Såg en Yamma med BB och det ser onekligen mycket bra ut. Bra fäste och säkerligen bra evakuering. Djävligt snyggt var det också. Blir kanske att beställa ett par innan vintern.

Polarbjörn

Aktiv medlem
11 jan 2010
76
0
6
västerbotten
Jo det är ett ganska så kännt fall det där. Dom har tydligen bara tänkt på hållbarheten neråt på fotstegen i assaulten , för visst är sprickan på ovansidan ?
Men Polaris Åf vägrar erkänna fotstegens brister och skyller allt på dig, att du etc kört vårdslöst, fått en smäll underifrån eller liknande,
För det som händer är att när du står på fotstegen så sviktar dom neråt, och när du då förflyttar vikten eller lättar med foten så åker dom upp igen och efter ett tag så spricker dom på ovan sidan.
Kan även tilläga att när Jag var på Nolia mässan i sommras och besökte polaris monter, så frågade jag en anställd om dom hade fått till fotstegs problemet på assaulten , Ne då kom hela teamet och började mata.. dom sa att det inte var ett problem alls , utan dom skotrarna med spruckna fotsteg har blivit kört hårt med, varpå min fråga då var om det är en pimplar skoter?

Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Bara en notis ang garanti, garantin är ett kontrakt mellan säljaren och köparen. Vilket innebär att om det ska hård dras så försvinner garantin vid ett ägarbyte. Så vida det inte är en World wide garanti, vilket jag inte tror det är på ett rekreationsfordon. Alla vi som köpt en ny skoter har ju fyllt i ett papper som skickas in till GA. = personligt.
Nja snarare ett åtagande som svensk lag tvingar återförsäljaren till. Om man inte är företagare som handlar av en återförsäljare förstås för då blir garantin ett avtal som tecknas mellan parterna.

R

räsern

De där med att de ska spricka för man sparkar bort snö låter ju lite konstigt, då menar jag att mitt re-x chassi är extremt stark då jag stampat bort snö å is xD inte är de nå sprickor där inte :) Polaris misstag, hoppas dom som köpt dom här maskinerna får ut något på garantin! :)