Srx höjjning

Kotte

Medlem
28 nov 2005
38
0
1
tänkte få lite mer höjd på srx:en och har hittat dämpare, 2 bakdämpare till Mountain max och 2 framdämpare till venture,,,krävs det några modifikationer för bytet av nämnda dämpare?? tack på förhand!/kotte
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Boggi dämparna passar, men venture dämparna fram passar nog inte direkt utan dem övre fästerna måste modifieras lite.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Jess dem övre fästerna är ditskruvade på srx. Hur du ska lösa att venture dämparna passar vet jag inte.... Men igentligen så är ju inte venture dämparna anpassade för srx:ens vikt. Dem kommer hålla upp maskinen ett tag men sen kommer den nog troligtvis börja sjunka ihop pga av vikten.

Men ta lös fästerna och jämför med dämparen vad som tänks kan göra.
 
W

w3stman

Jess dem övre fästerna är ditskruvade på srx. Hur du ska lösa att venture dämparna passar vet jag inte.... Men igentligen så är ju inte venture dämparna anpassade för srx:ens vikt. Dem kommer hålla upp maskinen ett tag men sen kommer den nog troligtvis börja sjunka ihop pga av vikten.

Men ta lös fästerna och jämför med dämparen vad som tänks kan göra.
Kan en SRX väga så mycket mer än en Venture? Nja tveksamt..:confused:
 
W

w3stman

Okej, jo det kan nog vara sant. Srxarna är synnerligen framtunga
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Ett par dämpar från en rx1 skulle passa bättre. Då behöver man inte heller modifiera fästerna.

Men tillbax till topic.

Dämparna från venturen passar på en viper och jag har för mig att vipern har ett likadant fäste som srx som man ska skruva lös. Kanske skulle försöka få tag i ett par sådana så kan du montera dämparna på din skoter.
 

Kotte

Medlem
28 nov 2005
38
0
1
hur mycket högre blir den med mm-dämparna?
han som hade dämparna trodde det skulle passa iaf!
men hur extremt mkt skidtryck blir det om man bara byter bak?
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
hur mycket högre blir den med mm-dämparna?
han som hade dämparna trodde det skulle passa iaf!
men hur extremt mkt skidtryck blir det om man bara byter bak?
Kan inte svara hur mkt högre den blir, kanske en 6-7 cm högre än vad den är nu.

Dem passar inte på din srx, kolla själv. Du måste modifiera fästerna till venturedämparna that`s it. Ang. skidtrycket om du bara höjer bak så vet jag inte heller, men de borde ju bli högre.