Om man tillbringar 90-95% på leden och inte provar att nå några bergstoppar så funkar SRXen utmärkt. Är det sen lagom breda och släta leder så åker man ifrån det flesta.
Vill man kan man bygga om den till en SXR, dvs högfjädrad, personligen föredrar jag dock den lågfjädrade.
Nu ska jag inte säga så mycket om lössnöegenskaperna på min eftersom dom är utmärkta. Det beror på att min är kraftigt modifierad. Det sitter en 365*51 matta på den med mycket lägre attackvinkel än orginal så den går bra i snö. Tidigare hade jag en -99 SRX och den var orginal så den fick jag gräva lös fler än en gång.
Jag tror alldeles säkert att det hjälper med en högkamms matta och bredare skidor men någon riktig lössnö skoter blir det inte. Men med justerbara transfer rods så ska det gå att justera in den så att den går hjälpligt i snö har jag hört.
Vill man kan man bygga om den till en SXR, dvs högfjädrad, personligen föredrar jag dock den lågfjädrade.
Nu ska jag inte säga så mycket om lössnöegenskaperna på min eftersom dom är utmärkta. Det beror på att min är kraftigt modifierad. Det sitter en 365*51 matta på den med mycket lägre attackvinkel än orginal så den går bra i snö. Tidigare hade jag en -99 SRX och den var orginal så den fick jag gräva lös fler än en gång.
Jag tror alldeles säkert att det hjälper med en högkamms matta och bredare skidor men någon riktig lössnö skoter blir det inte. Men med justerbara transfer rods så ska det gå att justera in den så att den går hjälpligt i snö har jag hört.