SS440 blödder

ss438

Medlem
19 dec 2013
44
0
1
lycksele
Tjenare! Det är så att jag har en ss440-84 och den går ruskigt bra på fullgas och allt tycker jag. Men om jag står på tomgången och ger fullgas så kan den antingen dö eller bluddra i typ 1 sec för att sedan dra på som satan!. Och om jag bara ligger å puttrar fram på halvgas så hör man att den inte går rent. Dock så om jag tvärvippa på choken innan fullgas så gå den super!. Köpte den av min brorsa och den har varit så hela tiden han haft den också.

Han säger att det sitter STX reeds på den men att den var likadan innan han bytte dem.
Tack på förhand!
 

ss438

Medlem
19 dec 2013
44
0
1
lycksele
Hej, tack för svar. Det har vi gjort flera gånger på typ 2 säsonger med tryckluft och så. Har inte koll på vad för storlek det är på dedär munstycket men det kan inte vara tjuvluft då? typ packboxarna eller något?

Tack
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Kolla vad det är för storlek på munstycket du har och vilken storlek som är original.
Det står med liten text på munstyckena vilken storlek det är.
Jodå det kan vara tjuvluft, ta en burk startgas och spreja lite på misstänkta läckage när skotern står på tomgång och se om den ökar i varv :)
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Är garanterat oxid i lågfartsmunstycket.
Skruva ur det och ta kopparkardeler ur en elkabel och rensa igenom alla hål.
Använd bräkleen och spola igenom kanalerna i förgasaren och sedan tryckluft, det brukar skicka ut det mesta.
Kolla även hur spetsen på luftblandskruven ser ut. Är inte spetsen spetsig längre så åker du till närmaste Yamahaåterförsäljare och införskaffar en ny för ungefär 40 kronor.