Ställ ej upp som provförare av nya produkter om risk för skada finns

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag hade tur med ryggskena, 3c+, 50cm nysnö samt mirakulöst missade att landa i ett redan kört spår.
Jag rekommenderar ingen att betatesta produkter som har ngt som helst att göra med hur maskinen beter sig oavsett hur bombsäker försäljaren är på säkerheten av produkten.

Jag är glad att jag lyckades med denna bravur så denna produkt blev återkallad och aldrig blev utspridd på marknaden med risk för att nån inte hade lika stor tur som jag trots att jag aldrig mer kommer kunna köra.

 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Utan bakgrundsfakta bara skriva "prova inte", så blir det det här ganska värdelöst.
För en bättre effekt för ditt önskemål så ge en beskrivande bakgrund till testkörning, vad det skulle förbättra, vad som skedde vid olyckstillfället och kanske också en beskrivning av hur det gick för dig just då och gärna hur det har gått sedan.
Du behöver ju inte nämna fabrikat eller företagsnamn.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
du kan inte säga vilken typ av produkt det var?
mycket tråkigt att höra att du aldrig mer kan åka igen! nu vet jag inte vilken skada du har men ge aldrig upp!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OLeVN7r9Wsw[/video]
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Som jag skrev tidigare så undvik otestade produkter som inte är testade eller Ce-märkta, jag vill som sagt inte svartmåla och är medveten om att just denna produkt är återkallad så det finns ingen anledning.
Men jag rekommenderar tex inte att testa toklättade spindlar, nya mattor, styrstänger, skidor, länkarmar.
Listan kan göras toklång.
Låter något för bra för att vara sant så finns risken att det är just det.
Jag ber om ursäkt om denna tråd är säga A men inte B men det är bara en förhoppning att ni inte kastar in er i vilket test som helst.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Utan bakgrundsfakta bara skriva "prova inte", så blir det det här ganska värdelöst.
För en bättre effekt för ditt önskemål så ge en beskrivande bakgrund till testkörning, vad det skulle förbättra, vad som skedde vid olyckstillfället och kanske också en beskrivning av hur det gick för dig just då och gärna hur det har gått sedan.
Du behöver ju inte nämna fabrikat eller företagsnamn.
Tillverkaren hade för bråttom att få ut produkten på marknaden så materialvalet var ej optimalt samt otestat.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Som sagt, jäkligt tråkigt att du skadat dig.
Är en kul hobby vi har, men livstids skador är det inte värt. Hoppas att du kommer att bli helt återställd i framtiden.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Som jag skrev tidigare så undvik otestade produkter som inte är testade eller Ce-märkta...
Man dock inte tro att allt är i sin ordning bara för att det finns ett CE-märke där. För de flesta produktkategorier är det ju tillåtet för tillverkare/importör att skriva en självdeklaration, försäkran om överensstämmelse mm, för att helt lagligt sätta dit ett CE-märke. Och om då tillverkaren är mindre nogräknad så kan det hamna CE-märken på nästan vad som helst. Och en sådan mindre nogräknad tillverkare eller importör kanske inte heller har ekonomiska resurser att stå för produktansvaret även om han skulle bli stämd och fälld i domstol.