Ställa av en skoter?

Nicklas77

Medlem
9 okt 2007
42
0
1
Västerås
Hej

Hur är det med avställning av snäskotrar hos försäkringsbolagen?

Vet att det var ett himla liv om det för några år sedan då det var en hel del som ställde av sina maskiner i veckorna för att ställa på dom till helgen för att komma undan så billigt som det gick.:D

/Nicklas
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Ringde runt för några veckor sedan bland en massa försäkringsbolag. Det enda bolaget som hade möjlighet att ställa av var Trygg Hansa. Ganska dyr i premien men då den är avställd kostar skotern mig 18 kr/månad
 

Nicklas77

Medlem
9 okt 2007
42
0
1
Västerås
Jag kollade upp två skotrar hos Trygg Hansa och fick en (enl mig) konstig premie:

1: Polaris Widetrack LX -96 Årspremie 900 kr
2: Polaris Widetrack LX -98 Årspremie 3300 kr

Hur kan det skilja så mycket när det bara skiljer två årsmodeller?


/Nicklas
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Widetrak har haft samma motor i 18 år...

Kollade du båda skotrarna i ditt namn? Annars har dom garanterat gjort fel..
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Hos trygg hansa får man ställa av men inte hur många gången som helst.
Då blir man enligt dom straffad å får betala full premie.
Premien är lite dyrare men ställer jag på i Januari å ställer av i April så tjänar jag på det.
Blir en annan skoter till vintern så det blir att ringa runt igen.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Annars så gör man ett ägarbyte. Man"säljer" den till frugan och ställer av den. sen "köper" man tillbaks den till vintern igen å ställer på den. Bra va.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Annars så gör man ett ägarbyte. Man"säljer" den till frugan och ställer av den. sen "köper" man tillbaks den till vintern igen å ställer på den. Bra va.
Om man är singel då? Skämt och sido, men ser det inte väldigt dumt ut med "tjugo-elva" antal ägare om man sedan vill sälja den.