Stänklapp gjord för att kapas? Renegade

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Stänklappen på min renegade har ett spår som ser ut som att man skulle kunna kapa den där.
men jag är orolig för att den inte kommer få tillräckligt med kylning framåt vårkanten när man kör på isen?
Anledningen till att jag vill korta den är att man ständigt backar på den..
 
E

ejwbegysv

Jag har kapat min i "spåret", dock tror jag spåret är där för att den ska kunna böjja sig lite...

Tror inte det blir någon sämre kylning av detta...
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
nej inte försämrar det kylnigen tror jag.det är ju bara kapa sen om det sämrar kylningen så är det bara slänga in snö i kylaren och kööra hem och beställa en rev 440 stänka eller en arctic cat stänkskärm
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Okej lysande grabbar :D
Då ska jag kapa den i efter middag.
Är så irriterande när den åker upp i bandtunneln när man backar....
 

Gilmour

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Skulle inte kapa om jag vore du, min bror och hans kompis hade exakt likadana Summit 600 -05, och min bror kapade sin stänklapp av samma anledning som du, och den gick varmare betydligt fortare än hans polares med hel stänklapp.
 

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
173
3
18
Vallentuna/Docksta
brukar funka att skruva/popnita fast en rem från spännband eller liknade på insidan ovanför stänklappen och sedan haka upp den på utsidan så att den blir dubbelvikt??? inte så lätt att förklara......då kan man släppa ner den om det behövs.:hmmmm2:
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
inte så bra att vika upp den för mycket, jag vek upp min och då började den gå av på kanterna ca 15cm från tunneln :(
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Skulle inte kapa om jag vore du,
För sent..
Gjorde ett ryck och monterade soppadunken och kapade ikväll..
Får väl återkomma med egna uppfattningar längre fram..

Att göra nån form av upphängning kändes inte som ett alternativ, då blir det att man skiter i att hänga upp den/låter den bli hängandes när man är klar.. :p

I och med att den i princip ser ut att vara byggd för att klippas där så chansar jag väl ;)