stänkskydd m8 09:a

heelion-

Medlem
2 jan 2010
32
0
1
Boden
Min stänklapp har gått av för mig, och nån stal den på parkeringen jag lämnade den på:p
Så nu funderar jag på om de är nån som vet var man kan hitta sig en ny?
kostade så lite som 1600 att köpa ny:p kändes rätt dyrt..


eller den som tog den uppe i kronogård kanske skulle kunna tänka sig att skicka tillbaka den till mig så jag får plastsvetsa fast den igen som tanken var:)

mvh Magnus
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
heelion-: Hör med bengans motor -> www.bengansmotor.se

teamarcticcatante: Anledningen att man kapar den är vad jag har förstått att den riskerar att följa med mattan ibland om man backar i mkt snö och sedan kör iväg så kammarna hakar i den.

Däremot tycker jag att den blir snyggare om man kapar av den nedersta biten :)
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
teamarcticcatante: Anledningen att man kapar den är vad jag har förstått att den riskerar att följa med mattan ibland om man backar i mkt snö och sedan kör iväg så kammarna hakar i den.

okej men nog tror jag det hjälper en del när man kör fram också. när den är lång tar den i alla gupp man kör i. kapar man den så blir den mer stilla (tar inte lika mkt på stänkan).
 

heelion-

Medlem
2 jan 2010
32
0
1
Boden
ja jag måste försöka hitta mig en original:)

ska kolla me mattsson skoterservice i vuollerim, kanske man kan få sig lite rabatt:D annars blir man ju ruinerad;p haha.

ingen som har nå trimdelar till salu åt mig då? :p
vill ha lite mer gassvar på höga varv, känns så irriterande slö där:/
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Som jag sa så hör med bengans motor. har nästan alltid bästa briset på arctic delar då han köper in sina saker direkt från usa och därmed går förbi arctic sverige och kan därmed hålla nere priserna.
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
ja jag måste försöka hitta mig en original:)

ska kolla me mattsson skoterservice i vuollerim, kanske man kan få sig lite rabatt:D annars blir man ju ruinerad;p haha.
såg att det låg en stänka på verkstan på jdm i gällivare om du har bråttom med den.