Större spridare.

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Hej!

Undrar om det finns att köpa några större spridare till polaris rxl 1992?

Hämta skotern igår och den är ganska mycket trimmad. Sitter bla:

Trimpipor, variatorkitt,780cc cyllindrar. chippad efi.

Han jag hämtaden av sa att Spridare inte var byta alltså måste han menat att dom spridarna som sitter på nu är avsedda till orginalmotorn(650cc).

Men eftersom efin är chippad menas väll att insprutarn ger cylindrarna/kolvarna mer luft och soppa?

Men rekommenderar ni att jag borde byta spridare eller tordes jag köra med orginal hela vintern med 780cc cyllarna?

Tacksam för svar/patrik
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag skulle rekommendera dig att konvertera den till förgasare! EFI krånglar istortsett hela tiden på gamla polarisar.
 

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Hej!

Undrar om det finns att köpa några större spridare till polaris rxl 1992?

Hämta skotern igår och den är ganska mycket trimmad. Sitter bla:

Trimpipor, variatorkitt,780cc cyllindrar. chippad efi.

Han jag hämtaden av sa att Spridare inte var byta alltså måste han menat att dom spridarna som sitter på nu är avsedda till orginalmotorn(650cc).

Men eftersom efin är chippad menas väll att insprutarn ger cylindrarna/kolvarna mer luft och soppa?

Men rekommenderar ni att jag borde byta spridare eller tordes jag köra med orginal hela vintern med 780cc cyllarna?

Tacksam för svar/patrik
Bara av ren nyfikenhet, var hämtade du skotern?

Mvh
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Bara av ren nyfikenhet, var hämtade du skotern?

Mvh
Hämtade den en mil söder om sundsvall drygt.

Förra ägaren sa att efin är helt genomgången och den startar väldigt lätt så blir nog att behålla efin tills den börjar rappla vilket jag räknar med. vilken storlek på förgasarna bör man ha?
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Byt till förgasare då du kan justera mycket mer än det där gamla sprutet.
Mikuni 36 eller 38or skulle väl bli helt perfekt.
Skulle inte tveka en sekund att byta till förgasare. :rolleyes:
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Jag skulle rekommendera dig att konvertera den till förgasare! EFI krånglar istortsett hela tiden på gamla polarisar.
Jag tycker det är ungefär som Rotax Serie III motorerna, endel skär direkt och endel kan gå i 2000 mil utan problem. Det vill säga, finns flera måndagsexemplar :)
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
frågar ni mig så tycker jag EFI fungerar förbannat bra på just INDY 500! Man hör sällan gorm till dessa.. iaf inte jag =)