start problem rev 800

jacket_89

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Hej!
har en del problem med min rev 440 med 800 snurra i.. årsmod 04a
Började med att när jag jusst satt ihop motorn efter renovering så starta den o gick fint! var till fjälls och åkte en dag utan problem! när jag sen kom hem vägrade skotern starta, tände till 3 ggr men inget mer sen utan gnista!

började mäta upp allt men kunde inte hitta något riktigt fel rev elsystemet o jämnförde allt värden med en kompis o allt verkade bra! satt ihop allt igen utan att veta vad jag skulle ta mej till! provade starta o då gick skotern normalt igen, 3 dagar senare när jag skulle ut på en liten tur så hade jag samma problem igen! har gnista ibland bara och ibland inte!

kan vara mpem:en tänkte jag (vill inte tro att de ska vara statorn) hade den i ugn över natten och vanlig innetemp i ytterligare 2 dagar! var upp o provade starta skotern nu..

Och nu tänder skotern och går i 2-3 sekunder för att sedan dö av helt!

Någon som har varit med om något liknande eller har någon aning om vad felet är?
 

jacket_89

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
börjar tro mer o mer att de är statorn jag å! var ute o böt tändspole,kablar, hattar o cdi med en lika skoter och blev ingen skillnad och hans funkade med mina saker så!

men då är det detta med vad har jag för tändplatta? går de o se om jag har 440ins lr en 800 på någe vis? om man tar med den till åf så måste ju dom kunna mäta upp o se vad de är för någon?

läste tidigare att det inte var så bra o köra med en 800as tändplatta o 440iboxen