Startar EJ vid mer än -10 grader?

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Hej! Dra aldrig runt motorn utan att stiftet är jordat om du skruvat ur det om tändningen är på, dom elektroniska tändsystemen brukar gå sönder då.
Hoppas du hade tur:)

Mvh/
Bola..............
 
J

JagLuktarGott

hahaha, du har inte funderat på att du kanske har knäckt stiftet bara?
prova att skruva ur stiftet från den fungerande cylindern,
och sätt det på den som du tror har "skurit"
och se om den funkar istället då.. hahaha :p

Annars så sätter du i stiften i tändhattarna när dom är urskruvade och lägger
dom mot tex. cylindern eller dylikt och så rycker du och kikar hur gnistan ser ut! :)
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
hahaha, du har inte funderat på att du kanske har knäckt stiftet bara?
prova att skruva ur stiftet från den fungerande cylindern,
och sätt det på den som du tror har "skurit"
och se om den funkar istället då.. hahaha :p

Annars så sätter du i stiften i tändhattarna när dom är urskruvade och lägger
dom mot tex. cylindern eller dylikt och så rycker du och kikar hur gnistan ser ut! :)
Antagligen har jag funderat på det. Det var det första jag gjorde, jag tror jag skrev det längre upp också. Stiften gav gnista och såg ut som dem skulle.
Några kompisar har tittat på skotern och den har troligtvis inte skurit iallafall, men de ska plocka isär motorn imorgon så får vi se vad felet var. Då hoppas jag även segstarten löser sig också och får hoppas den går över 90 km/h som den tidigare gjorde...

Förresten behöver du inte hela tiden skriva "Hahaha" efter varje mening. Bara onödigt och omoget.
 
J

JagLuktarGott

Ursäkta då att jag inte orkade läsa alla inlägg, men jag kunde inte hitta ett inlägg om att du hade kollat stiften, så det är jag tveksam på att du skrev.

Och anledningen till att jag skrev "hahaha" var för att jag tyckte du snackade rätt mycket gojja, och du kunde inte så mycket.

aja lycka till !

"hahaha"
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Jag skrev tydligen att det ena stiftet möjligtvis gav lite sämre gnista. Trodde att man skulle förstå att jag testat båda då, men klumpigt att beskriva det som en fråga.

Gojja, det vet jag inte? Jag tycker jag försökte beskriva problemen som jag upplevt bara. Det är möjligt att det var dåligt formulerat eller liknanade, men eftersom jag är nybörjare med skotrar och kan inte så mycket om hur alla delar fungerar osv. Var kanske lite förbannad att jag gjorde så den gick sämre.

Men man lär väl sig mer och mer. Kan meddela vad det var för fel senare ;) En sak som är säker är väl att den gick på en cylinder iallafall...
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Ursäkta då att jag inte orkade läsa alla inlägg, men jag kunde inte hitta ett inlägg om att du hade kollat stiften, så det är jag tveksam på att du skrev.

Och anledningen till att jag skrev "hahaha" var för att jag tyckte du snackade rätt mycket gojja, och du kunde inte så mycket.

aja lycka till !

"hahaha"
Jag tycker det är lågt av dig att skratta åt folk som inte kan. Nästa gång så vågar dom nog inte fråga och då blir det jobbigare. Det är forumet är väl till för att diskutera och fråga om råd så racka inte ner på folk istället!
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Och anledningen till att jag skrev "hahaha" var för att jag tyckte du snackade rätt mycket gojja, och du kunde inte så mycket.

aja lycka till !

"hahaha"

Om alla riktigt kunniga skotermänniskor på det här forumet (det finns medlemmar här som besitter oändligt mycket kunskap) skulle håna dom som inte kan lika mycket på det viset så skulle det här forumet dö ganska omgående så ta å tänk efter lite.... :mad:
 
J

JagLuktarGott

Jaja jag håller med, men jag kunde helt enkelt inte hålla mig.
Men som ni säger, fel av mig! Ber om ursäkt.

Fortsätt hjälpa grabben nu istället för att tjaffsa om detta,
meddela vad problemet var senare.

tjingeling
 

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
sry om det är en gammal tråd men jag hade exakt samma problem på min 550ext 93 sp eller 92 strunt samma . första 3 dragen orkade jag inte dra runt den som den hade frusit . sen efter dom dragen stog man med 1 hand och drog ? . dom kanske har lätt att frysa eller nått ?.