STOPP FÖR FRIÅKNING I ÅRE KOMMUN

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Ja det är ju mest synd om ni som bor och lever där, samt alla som har fritidshus i området och kör snöskoter. Övriga har ju möjlighet att välja ett annat resmål, när man tänkt sig lite snöskoteråkning.

Egentligen så borde väl dom berörda klubbarna i protest plocka ner alla ledmarkeringar och skyltar, för att markera sitt missnöje. Först då så får väl kommunen upp ögonen för vilket jobb klubbarna har gjort för sin kommun.
Och vad tacken är.
 

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
Jag säger bara att jag kommer att bojkotta alla kommuner/områden som lägger ett totalt förbud för friåkning utan någon som helst "lekplats" avsatt för oss. Jag kommer vägra att följa med föräldrarna när de åker iväg dit, för om jag inte ska få kunna åka på någonstans än på leder fullproppade med berusade s-holmare på touringmaskiner så kommer jag inte få någon som helst trevlig upplevelse av den vistelsen.

Vi skoteråkare måste ju kunna få åka ut bredvid leden för att kunna gräva ner oss och sola/fika i vårsolen utan att behöva höra en s-holmare som kör en volvo xc90 med en v8a i stå på sina skidor och gnälla hur mycket våra 100 mil skoteråkning per år förstör naturen.
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
är det inte emot Allemansrätten och sen kan det väll bara gälla på Kommunens marker?
 
Last edited:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Jag säger bara att jag kommer att bojkotta alla kommuner/områden som lägger ett totalt förbud för friåkning utan någon som helst "lekplats" avsatt för oss. Jag kommer vägra att följa med föräldrarna när de åker iväg dit, för om jag inte ska få kunna åka på någonstans än på leder fullproppade med berusade s-holmare på touringmaskiner så kommer jag inte få någon som helst trevlig upplevelse av den vistelsen.

Vi skoteråkare måste ju kunna få åka ut bredvid leden för att kunna gräva ner oss och sola/fika i vårsolen utan att behöva höra en s-holmare som kör en volvo xc90 med en v8a i stå på sina skidor och gnälla hur mycket våra 100 mil skoteråkning per år förstör naturen.

Det där va fan bra sagt!:) Det är ju så dom säger fan aldrig någonting om soppa slukande bilar!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det där va fan bra sagt!:) Det är ju så dom säger fan aldrig någonting om soppa slukande bilar!
Soppaslukande bilar är påväg att få någon extraskatt (eller om det var att bensinsnåla skulle slippa)

Men båtar, har ni någonsin hört att de skall förbjuda båtar i S-holms skärgård så att de ENDAST får köra efter farleden? Kommer knappast att hända...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag säger bara att jag kommer att bojkotta alla kommuner/områden som lägger ett totalt förbud för friåkning utan någon som helst "lekplats" avsatt för oss. Jag kommer vägra att följa med föräldrarna när de åker iväg dit, för om jag inte ska få kunna åka på någonstans än på leder fullproppade med berusade s-holmare på touringmaskiner så kommer jag inte få någon som helst trevlig upplevelse av den vistelsen.

Vi skoteråkare måste ju kunna få åka ut bredvid leden för att kunna gräva ner oss och sola/fika i vårsolen utan att behöva höra en s-holmare som kör en volvo xc90 med en v8a i stå på sina skidor och gnälla hur mycket våra 100 mil skoteråkning per år förstör naturen.

bra sagt