Rolig !Den leden var ju riktigt rolig, förstör den inte nu:ciao:
:argh:=så har brukar jag oftast se ut under hjälmen när jag kör leden mot stenträsket,tycker det är jävligt synd att folk inte kan köra lite lugnare på leden så den inte blir sönderkörd så fort.Rolig !
Det var något nytt, det har vi aldrig hört tidigare i denna vinter.
Pest & Pina + dom kommentarer som ej går att sätta i tryck :evil: :eviltongue: :argh:
har annars varit denna säsongs stående "Snackis" om den leden.
Var hade du tänkt dig då?Ska också upp i helgen
Det ska vara spårat till "Lefats", så nu finns det möjlighet att hitta dit.Var hade du tänkt dig då?
Vi har basen kring akka iaf. Vi gjorde ett försök & hitta Lefatsfjällen förra säsongen. Men de gick inge vidare...
Mellan "Lefats" och Hornlidhatten, ligger ett fint och trevligt litet berg att försöka bestiga, men brant.Vi brukar köra någon sväng till akka och upp mot lefatsfjällen
Nu är gps är inköpt ska vi även försöka hitta till hornlidhatten och reivo området
Mellan "Lefats" och Hornlidhatten, ligger ett fint och trevligt litet berg att försöka bestiga, men brant.
Berget heter JanSvensamössa N65 36.961 E18 33.977
Finns lite olika svårighetsgrader för att komma upp, lättast på V:a sidan , omöjligt från S :afraid: .
Lika här.Hur mkt snö har ni fått i inladet?
Har väl kommit kring en dec här nere vid kusten senaste dygnet. Mkt välbehövligt!!
Lika här.
Bra jobbat med leden Stig! Vi var en sväng till vittjokk ToR på lördags förmiddagen.
Resten av helgen härjade vi på kring akka.
Men jag tar gärna emot mera snö.... Åker upp v6 igen...
Nä lördagen var det så dålig sikt. Dimmigt & jäkligt. Så vi höll oss bara kring akka. Vecka 6 får vi kanske göra ett försök & hitta dit.Blev tyvärr inte någon resa för mig....inställt i sista minuten :bawling:
Hittade ni upp till lefatsfjällen?