Aktuellt snödjup vid och runt Akka, 30 cm jävligt blöt och packad snö. Återkommer vid nästa större snöfall, hör gärna av er kring frågor om Akka, då jag bor vid foten av berget.
Bra med en kontakt på plats... Jag brukar vara & köra runt akka ett antal helger per år.Aktuellt snödjup vid och runt Akka, 30 cm jävligt blöt och packad snö. Återkommer vid nästa större snöfall, hör gärna av er kring frågor om Akka, då jag bor vid foten av berget.
Webbkameran nere på samhället sitter ju ut mot centrum, där får det inte finnas någon snö. allt skottas bort, så fort det snöat.Men h-vete vad snö!
Brukar kolla på webbkameran som pekar ner mot konsum och trodde det skulle vara mycket mindre, men det skiljer väl en hel del från samhället och upp mot akka
Känns härligt att det har spöregnat i Umeå hela dagen
Webbkameran nere på samhället sitter ju ut mot centrum, där får det inte finnas någon snö. allt skottas bort, så fort det snöat.
Sedan så är det ju även rätt så skillnad på höjdläget också, det som kommer som regn vid nollväder nere på samhället, kommer i regel som fast form där uppe.
Ja det har tyvärr kommit ca. 1 dm under dagen.Har det kommit någon snö under dagen? =D
Kring Boliden har vi nu fått 1dm :becky:
Har inte varit där ännu, men förmodligen så är det samma snömängd där, för det är ju bara någon mil som skiljer och det är ju samma höjdläge.Hur är snöläget runt ledvattsfjäll?
Ingen som har koll på lederna mellan lauker/älvsbyn och Arvidsjaur? tänkte ifall de skulle gå att köra skoter från lauker till arvidsjaur i helgen, kanske lite dumt att chansa då det är mycket vatten man måste över... men är så sugen på att åka upp till "akka" igen! ;((syns där i helgen
Leden är ännu inte upptrampad och sladdad. Det är ju en hel del vattendrag med dåliga isar på denna sträcka. Men nu är det iofs kallt, så isläget blir bättre och bättre.Ingen som har koll på lederna mellan lauker/älvsbyn och Arvidsjaur? tänkte ifall de skulle gå att köra skoter från lauker till arvidsjaur i helgen, kanske lite dumt att chansa då det är mycket vatten man måste över... men är så sugen på att åka upp till "akka" igen! ;((