strul med avgasport?

mikewermland

Medlem
31 jan 2015
6
0
1
Värmland
Problemet är på en Lynx rave 800 -08

Den har känts svag, precis som den växlat upp för fort, så har kollat variator och bytt variatorrem utan bättring.

Fick tips å kolla avgasport, så skruvade av locken, dom satt inte fast. Så åkte en sväng utan locken, då gick den riktigt bra.
Så testade montera tillbaka, då va den precis som innan.
På väg, utan vidare motstånd så går den ungefär; drar-motar-drar motar.varvar aldrig ut.

Vad har jag för problem? :confused: såg det va nå vakumstyrning till dem åxå.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Låter som vacumet som ska suga upp portarna har läkage så när du tar bort locken och fjädrarna flyger de upp lättare.
Kolla att vacumslangarna inte har hål på sig och att de inte sitter igen av skit. De ska gå blåsa lätt genom dem då är de ok.
Ta även lös portarna och rengör dem från oljeklägg o sot. De går inte sätta ihop de fel på någe vis och kräver ingen timing. Smörj INTE in dem med olja eller annat klägg..endast rengöring.

På watercrossmotorerna jag skruvar i tar vi bort allt i vacumväg och kör som på äldre maskiner med vanlig uppblåsning av dem.
 

mikewermland

Medlem
31 jan 2015
6
0
1
Värmland
Det gjorde susen i 2 mil ungefär. Tror jag? Så blev nästan tveksam på om det är porten. För den blir så svag å låter nästan som den bläddrar å går på en stundvis.
Har bytt kablar, tändhattar å stift tidigare
Förfarande avgasport? Eller nån som har nå andra idéer?