styr glapp rr

gonso

Välkänd medlem
8 dec 2011
105
1
18
iggesund
Hallo jag har styrglapp på 3 mm "upp och ner".
Såg att de stod i nån tråd om det för länge sen men hittat inte.
var under o kolla på själva styr staget om de gick och dra åt bara och de gick inte äre nån bricka/nylon ring som ska vara där?
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
jo det finns en tråd några sidor bort.
jag la en bricka under & drog åt så jag låste allt i kulleden. glöm inte att fetta in den &så.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Det ska bara vara en enkel bricka bakom muttern, glappar det fortfarande är det bara att slänga på en till.

Kollade du så att det inte var själva infästningen i chassit för styrstången som var lös?
Det händer att den brukar lossna och i värsta fall förstör du då gängorna eller får sprickbildning runtom hålet.
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Tycker att alla iq jag känt på har det där glappet. Inget som jag stör mig på under körning iaf men man får kanske ta en titt på det någon kväll framöver :)
 

gonso

Välkänd medlem
8 dec 2011
105
1
18
iggesund
Inget som stör mig under körningen heller men skönt o ha grejjerna i bra skick :) Det sitter en bricka bakom muttern men det är minder hål på den en själva kul leden så spelar ingen roll hur många brickor jag lägger dit och så borde det vart orginal också ju.. :unsure:
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
japp du måste ha en större bricka så den tar i kulleden annars så får du aldrig bort glappet.