Styrhöjare Pro RMK

Forza

Aktiv medlem
12 feb 2011
65
0
6
Skellefteå
Nån som vet hur mycket syret på en Pro RMK -12 går att höjja utan att behöva köpa förlängningar?
Samt om nån vet nån styrhöjare som passar till dessa styren utan att behöva modifiera allt för mycket!

Och nej är inte sugen på en justerbar billet!
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Tror inte jag har sett en enda pro rmk med styrhöjare..de flesta brukar isf sänka sina.
Standardsvaret på din fråga brukar vara att skruva lös styret och testa hur mycket du kan höja det.
Lycka till
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Jag är 183cm och har sänkt mitt styre 5cm. Så man bör nog vara väldigt lång om man behöver höja styret högre än original.
 

Forza

Aktiv medlem
12 feb 2011
65
0
6
Skellefteå
De är vell som dom säger, smaken är som baken :p
Men ja är ca 191cm o såhär såg min förra ut, lite väl i de värsta laget men väldigt behagligt när man stod =) men skulle vilja ha upp rmks några centi iaf =)

STYRHÖJJARE
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Har du kört den med orginal höjd på styret? Om inte så testa först. Är inget som blir bättre med högre styre förutom att det kanske blir bekvämt när du glider fram på leden ståendes.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag skulle säga 2tum. Har en 2tum snopro blockhöjjare till salu med rätt bultar för protaper. Höjde mitt styre för att prova, men ångrade mig ganska fort. Blir lite trevligare att hoppa med och myrsurfa med faktiskt, men alldeles för högt i skogen. Originalhöjd är nog ett bra mellanting för mig, men då är jag bara 1,80 hög.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Polaris själva säljer 1tum och 1,5 tum blockhöjare har jag för mig. och då behöver du inte förlänga nått.
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Jag har två stycken block att sälja om intresse finnes. Kan mäta mer exakt och fota om du vill
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Jag är 197cm och har höjt min 1 tum, tycker det blev lagom. Men för att svara på din fråga är det ju lättast att lossa styret och mäta.
 

Forza

Aktiv medlem
12 feb 2011
65
0
6
Skellefteå
Köpte en 2" höjare av potatisgrisen o monterade i helgen, vart en aning för hög så sätter den nog i kallsågen o kapar ner den till 1" då lär de bli bra :)
Om nån annan undrar så var de då inte problem med kablar o vajer, går säkert med 3 tum också men som sagt, undra vilken jätte som ska ha de :p
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Köpte en 2" höjare av potatisgrisen o monterade i helgen, vart en aning för hög så sätter den nog i kallsågen o kapar ner den till 1" då lär de bli bra :)
Om nån annan undrar så var de då inte problem med kablar o vajer, går säkert med 3 tum också men som sagt, undra vilken jätte som ska ha de :p
Hörde du prutade åt fel håll :) hehe