Styrhöjare till Polaris RMK 800?

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Funderar på att köpa det, gärna lätt att sätta fast också.. ett stort plus, är nämligen syrrans kille (stackarn) som måste hjälpa mig med allt :D

tittade på www.skoterdelen.se --> styrhöjare (sportech) fast 75mm
är den bra eller? :hmmmm: Jag har orginal styret

känner mig helt blond hära (kan inget om skotrar), men styret kommer alltså upp 75mm? :hmmmm2:
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Ja, den styrhöjaren är bra och styret kommer upp 75mm högre än vad det är just nu.
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
en liten fråga till, märkte att det även finns "skydd till fast styrhöjare"..
Varför behövs sånt? viktigt eller?
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
är det någon som hett styrhöjare på sin skoter (samma modell som min)? tänkte om jag behöver förlänga någon kabel eller något!? tänkt att det ska höjas 75mm då
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Det gamla vanliga. Skruva lös styret och lyft upp det 8-9 centimeter och se om det funkar. Det ska ju lika lös så..
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
jag höjde mit styre 5" = 12,5 cm och behövde bara förlänga gasvajern. men jag törs inte säga säkert om det är samma på V-edge och V- escape
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
jag höjde mit styre 5" = 12,5 cm och behövde bara förlänga gasvajern. men jag törs inte säga säkert om det är samma på V-edge och V- escape

*Bild*
(Ursäktar om jag lånar tråden lite)

Det där var riktigt snyggt! HAr funderat på att höjja styret länge men har inte tagit tag i saken. Det jag undrar vad du har för styre? Var riktigt snyggt!
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
hehe tackar alltid kul med lite creds :)

det är orginal styret lite uppvinklat och burkremmen riktad som jag vill ha den från min 2002 rmk 700 med suzuki gula handtagsskydd från powermadd
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
vintern börja närma sig så jag funderar på vilken styrhöjare jag ska köpa (har alltså fortfarande inte köpt någon, segast).. tittar på skoterdelen.se Det är tre stycken jag funderar mellan, den jag nämnde tidigare (sportech fast 75mm kostar 599kr)..eller så "Styrhöjare Sportech för Standard styre" för 1199kr, el "Styrhöjare för standard styre" 699kr.. någon som kan säga varför det skiljer så mycket prismässigt mellan dom två sportech jag nämnde? någon som använt just nån av dom hära eller har någon annan å tipsa om (som passar min skoter) skriv gärna :)
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Den som är fast är alltså "fast". Går ej at vinkla den som man vill utan den får vinkeln som styrstången har ( eller plattan längst upp ). Dom andra två kan man vinkla som man vill, de är väl bara priset och kanske kvallan som skiljer dom två.
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Den som är fast är alltså "fast". Går ej at vinkla den som man vill utan den får vinkeln som styrstången har ( eller plattan längst upp ). Dom andra två kan man vinkla som man vill, de är väl bara priset och kanske kvallan som skiljer dom två.
aha okej, tack för svaret :) alltså är he den för 1199kr som verka bäst.. du råka it veta om den passa te min modell? :)
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
NJa asså de kan jag inte svara på. Kan ju vara att sporttech höjarn kanske kostar mer pga märket på den eller designen.

Den andra är snyggare i mina ögon, fast vet som inte hur hållbarheten är. 6061 aluminium är väl typ de vanligaste som används till sånna här grejer. Så de kanske funkar säkert.

Dom passar garanterat på din skoter. Fast de kanske nån som har erfarenhet av dessa som kan dela med sig.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
vintern börja närma sig så jag funderar på vilken styrhöjare jag ska köpa (har alltså fortfarande inte köpt någon, segast).. tittar på skoterdelen.se Det är tre stycken jag funderar mellan, den jag nämnde tidigare (sportech fast 75mm kostar 599kr)..eller så "Styrhöjare Sportech för Standard styre" för 1199kr, el "Styrhöjare för standard styre" 699kr.. någon som kan säga varför det skiljer så mycket prismässigt mellan dom två sportech jag nämnde? någon som använt just nån av dom hära eller har någon annan å tipsa om (som passar min skoter) skriv gärna :)

Lite billigare, annan färg och du ser vilket som passar. :beer:
http://www.pdsab.se/index.php?cPath=22_114_38
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kan rekommendera att köpa höjare från www.peperformance.se..

dessa kommer att passa då dom är lösa båda sidorna...
där har du lite mer å välja i längder oxå..
sen äre mer finnisch enligt mig.

vad de gäller förlängningar så var ja tvungen å förlänga bromsslangen på min Switchback.men kan vara att din är längre. lr att de går å dra om den lite
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
kan rekommendera att köpa höjare från www.peperformance.se..

dessa kommer att passa då dom är lösa båda sidorna...
där har du lite mer å välja i längder oxå..
sen äre mer finnisch enligt mig.

vad de gäller förlängningar så var ja tvungen å förlänga bromsslangen på min Switchback.men kan vara att din är längre. lr att de går å dra om den lite
hur mycke ha du höjt ditt styre?