styrhöjare till renegade -06

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Jag har besluts ångest. Har bytt skoter och ska imorgon köpa en styrhöjare till min renegade 800 -06 och vet inte om jag ska ha 165mm eller 205mm. Jag är ca 178cm och kör mycket stående. Jag vill inte att den ska se ut som chopper. Vad har ni för höjare på era maskiner. Visa bilder...
 

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
kör med 165 tror de borde räcka för dig, hade det på min renegade var iofs lite för kort för mig (192cm) men tycker inte de var något jätte problem, det gick bra o sitta o köra efter led också då.
 

Andy 7

Aktiv medlem
7 jan 2010
94
0
6
ås
hej

du kan ju också ta en summit höjare som är 180 mm om jag inte minns fel.
satte på en sådan på min otroligt bra höjd och ser inte ut som en chopper.
 

aneben

Aktiv medlem
7 feb 2010
78
1
6
Jag är lika lång som dig och har en 205mm.
Det fungerar perfekt när man står. Däremot är det för högt när man sitter. Jag har det hellre för högt när jag sitter än för lågt när jag står, men det beror ju mycket på vilken körstil man har. Helt klart är en justerbar bäst.
 

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Tack för svaren. Har nog bestämt mig för en 165mm. Frugan ska oxå kunna köra den ibland. Tänkte faktiskt köpa en justerbar men priset lockar inte. Hittade en billig i staterna men frakten blev för dyr. Försökte få tag i en 180mm summit höjare men på Kalix Maskiner sa dom att det går inte att få tag på nya utan dom har blitt bytta mot 205mm. Jag tror det blir bra med 165mm....(eller)