Styrhöjjare

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Tjena. Har monterat min 5" FLY höjjare plus AIR Fatbar styre på min RMK och är helnöjd. Bara ett problem!
Tycker att det hela känns aningen rangligt, känns som om styrstången är lite för klen och det känns som om den skulle gå av om man sliter lite för mycket.

Frågan är då, är det någon som har erfarenhet av detta? Tips på om/hur man ska förstärka det hela!

Tack på förhand! /Micke
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Kanske dum fråga men har du skruvat fast allt som sitter fast i styrstången som kommer upp då?
Sitter ju en plåt som är fast nitad i staget som går över tanken.. därigenom går ju styrstången kolla i fall den kanske sitter löst?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Jag ska kolla upp det där! Det är ju bara som glappt när man rycker och drar i styret, själva styret sitter fast.

Men som sagt jag ska kolla upp det där! Tack för svar!
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Japp det känns rangligt, men det håller...
Men är du osäker går det att slå in ett litet järnrör i styrstången.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
jamen jag hoppas väl inte det är röret som är knäckt, som du tror Mats.... jag tror det är nå insfästning som farit lite... MVH Robban
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Det jag menar är att Styrstången SVIKTAR lite och är vek, Därför kan man slå in ett järn rör i styrstången så den blir mer stabil.
Tack hej
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna...
Men i fall ett rör har två "ögglor" den sitter fast i nästan längs ut i ändarna så kan ju inte det svikta nå många mm i fall inte det översta eller nedersta "öggland" har farit...

bild> --o-----------------o--

Hänger ni med nu?.... och sviktar det i styrhöjjaren så är det ju en annan femma... då måste han förstärka där ev...
MVH Roban