Styrhöjning på Ski doo rev

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
tjena!

tänkte köpa styrhöjare till min Ski doo mxz rev -2003.
är det någon diff på allt kablage eller måste allt förlängas?

tack på förhand!
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
beror väll på hur lång förlängare du köper, finns lite spel i gas och el kablage dock så är bromslangen i kortaste laget. ska du på med 10-15 cm höjare så får du nog förlänga allt.
 

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
är den inte allt för hög så behöver du bara dra om bromsvajern. gas vajern bör förlängas och elen borde inte behöva förlängas om den inte ska vara riktigt hög
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
jag har på 20cm styrhöjare o det jag gjorde va att dra om gasen och bromsen så det blev den kortaste vägen. funkar kanon! går du över 20cm måste du no förlänga gasen samt bromsen
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
tack som fan för svar allihop, är ju lagom trög i skallen, efter jag skrivit denna tråd så tog jag loss styret och kikade efter, precis så jag gjorde på min quad när jag höjde styret:), ska inte göra någon jättedrastisk höjning, men höja lagom är det bästa man kan göra tkr jag, blir helt annan körställning alltså.

Är det någon som vet d där med "bäversvansen" däremot?, verkar ju inte gå att få tag på nåt kit i sverige längre, och trådarna som det skrivits om det är ju flera år gamla typ, skulle vilja ha en ritning lr liknande i fall man inte kan köpa nåt färdigt?
 

wickiepickie

Välkänd medlem
4 dec 2010
278
0
16
Gävleborg
när jag höjde min (inte säker på hur högt) så drog jag om bromsvajern, starta skotern och märkte att gasvajern va för kort, så jag stängde av skotern och drog lite i vajern, starta den igen och va påväg att ramma garageporten haha så va bara att förlänga den sen :D
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
när jag höjde min (inte säker på hur högt) så drog jag om bromsvajern, starta skotern och märkte att gasvajern va för kort, så jag stängde av skotern och drog lite i vajern, starta den igen och va påväg att ramma garageporten haha så va bara att förlänga den sen :D


haha jaha, då gäller det att passa sig innan man rycker igång grejerna:)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
På min 03 som hade bäversvans tidigare är det bara fastbultat ordentligt med riktig bult på den delen som blir kvar när du tagit bort svansen, sen är det väll bara att köpa sig en stänklapp eller göra en själv som man skruvar fast längst bak mer än så ska det nog inte vara.
 

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Jag monterade justerbar styrhöjare från 4-6" på min MXZ Renegade -02 och på den fick jag förlänga såväl gasvire, bromsslang och alla el, när jag liks var i farten förlängde jag med marginal så jag får nog ut 5" till alla gång om jag vill