Summit 1000 -05

skoterflikkan

Ny medlem
31 dec 2004
4
0
1
Luleå
Är i själ och hjärta en sann Arctic cat förare.
men måste erkänna när jag var ut och provkörde summit 1000 idag att jag blev mäkta imponerad. vilken skoter.
tyvärr är det nog på tok för lite snö för den ännu. men den är ändå värd att provköra.

att åka två är inga som helst problem. gott om plats är det definitift i alla fall. Så e man kille me flickvän som vill ha en skoter som man kan åka två på men ändå vill ha en extrem skoter är juh detta något att fundera på.

Kanske är 1000 cc lite väl mycket för mej. men det känns rätt coolt att ha prövat den. det är juh ändå liksom kungen av skoter i år.. ja om man bortser från mach Z då förståss. Så den här skotern har ski-doo gjort mycket bra.

Mvh Lilla skoterflikkan i Vuollerim
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
1000 vs. 900

Ja, helt klart är att Summit:en och RMK:n är dom som kommer att slåss om toppnoteringarna på dom värsta fjällen i vinter!
Men det ska också bli intressant att se hur M7:an står sig i konkurrensen.

En sak jag undrar över är om dom lyckats trolla bort vibrationerna från jättetwin:en eller blir det till att kontakta Jon Skolmen för att fråga var man får tag på "vibrationsdempere"? :rolleyes:
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
henkew skrev:
En sak jag undrar över är om dom lyckats trolla bort vibrationerna från jättetwinnen:rolleyes:
Om du kommer in till verkstan i affären där du fotade Eliten så ska jag visa varför det inte vibrerar mer än vad som behövs.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Mmm....

Skulle vara intressant att se ett test mellan King Catten och RMK 900 samt Summit 1000. Verkligen intressant....Det dröjer nog inte länge innan Arctic lanserar M9:an! Eller varför inte en M10:a direkt!? Arctic brukar ju inte vara dom som låter nått annat märke vara "värst" så särskilt länge.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Balansaxlar...?

Plush skrev:
Om du kommer in till verkstan i affären där du fotade Eliten så ska jag visa varför det inte vibrerar mer än vad som behövs.
Aha, det lät som en intressant inbjudan! :)
Jag får se om jag har vägarna förbi nångång...
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Plush skrev:
Om du kommer in till verkstan i affären där du fotade Eliten så ska jag visa varför det inte vibrerar mer än vad som behövs.
Du tror inte du skulle kunna försöka förklara det här?? Det är säkert många fler som undrar hur dom lyckat med det.
 

Helajten

Medlem
12 okt 2004
22
0
1
Boden
sure summit 1000 och fusion rmk är enna grymma maskiner men ni har nog glömt bort vad som står högst på toppen iaf på det amerikanska topparna, Arctic-cat M7, är en sann ski-doo neeerd men måste säga att jag tror att m7'an tar alla, dock så var det lite köpt att den blev årets skoter i usa men jag tror den lätt tar rmk'n iaf, summiten vet jag inte än den är vad jag skulle vilja kalla rätt så oberäknig.


Men vem bryr sig ?, man tar sig juh med en ubåt i våra "djupsnö´s förhållanden" så att.


----------------------------------------------------------------

Ski-doo renegade 800, muscle, moutain, track machine in one package!