44 helix och grön sekfjäder. Ta inte bort vikt från primären.
Varför inte?
44 helix och grön sekfjäder. Ta inte bort vikt från primären.
Ett redan dåligt remtryck blir än sämre.
Vilka ramper har du 951 el 990?
Verkar att detta är ett problem för alla märken, Inte att v-fästet tar i men det går ju att fixa enkelt.
Men att remmarna går sönder.
https://www.sledtrax.se/articles/1718/members/2018-02-15_13_langtest/index.shtml
Har du bockat ned fästet på din? Tänkte att om man bockar ned främre fästet förlorar man väl funktionen i fästet? Vill inte att v-kåpan ska åka in i primären som den redan gjort därav min fråga.Har ni inte råd med variatorkit så ta och bocka ner kanten i främre fästet så kan ej remmen ta i.
Hur svårt kan det va, sen måste ni hur som helst få till backshiften men det går med org grejer om man bara vet vad man ska ha (Blir billigare)
Nä jag har aldrig haft remproblem med min (Har en BD 850 RE och har Diablo variatorkit monterat) men vet om dom som har gjort det. Finns bra bild här:Har du bockat ned fästet på din? Tänkte att om man bockar ned främre fästet förlorar man väl funktionen i fästet? Vill inte att v-kåpan ska åka in i primären som den redan gjort därav min fråga.
Nä jag har aldrig haft remproblem med min (Har en BD 850 RE och har Diablo variatorkit monterat) men vet om dom som har gjort det. Finns bra bild här:
https://www.sledtrax.se/articles/1718/members/2018-02-13_20_lynx/index.shtml
Tack så mycket då förstår jag!Man tar loss fästet och bockar yttre kanten i ett skruvstycke. Bockar bara yttersta delen, så att kåpinfästningen fortfarande funkar precis som tidigare.
Jo blir besvärligt om de rallar loss!Kom ihåg att droppa på lite gänglås på fästskruvarna när du monterar tillbaka.