summit går inte efter renovering

SuMmItÄä

Medlem
1 feb 2010
32
0
1
Norrland
hej, jag har en summit 600 sdi -07 och jag har skruvat ur motorn och lämnat in den på verkstad satt ihop den igen ihelgen, men den vägrar starta, den tänder klockrent och hoppar igång ibland den går i ca 2 sek innan den stannar, men häller jag soppa i cyllarna så går den i typ 10 sek innan den stannar och sen är den stendöd tills jag håller mer soppa i den!, vad är felet, HJÄLP! MVH
 

SuMmItÄä

Medlem
1 feb 2010
32
0
1
Norrland
fick tillslut igång den, men den går knappt på tomgång och så fort jag gasar så låter det som en 4t som är tankad med diesel, går som en röv orkar inte varva över 5000 rpm, vad är fel ?
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Låter som att tändboxen gått i safe-mode. Kolla att tempgivarna osv funkar.
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Har du inte laddat batteriet på ett tag kan det ju va dax , mkt skumma grejer händer på SDI när batteriet inte är i toptrimm. Lätt o kolla dessutom
 

SuMmItÄä

Medlem
1 feb 2010
32
0
1
Norrland
batteriet är helt värdelöst, ringde till verktan och frågade och fick svaret "när du bryter stömkretsen i en sdi så nollas alla inställningar till gasspjäll och oljepump, lämna in den så ställer vi in den efter våran dator!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Nog tusan ska man kunna byta batteri utan att lämna in den... Det har jag gjort på min sdi,plockar ut det varje sommar och den startar som vanligt på hösten.

Montera nytt batteri, nya stift häll sen i fräsch soppa och prova igen.