Summit Skidor?

skidoo_mxz

Medlem
10 apr 2006
46
0
1
Östersund
Nyare summitarna har bredare skidor original så du skulle försöka få tag på ett par begangninde sånna... Även RMK och Arctic Cat har bredare skido som kanske passar..

Robertlarsson

Medlem
18 apr 2006
46
0
1
piteå
Silly Bear skrev:
Tjena jag har nu kört med min summit ett par gånger och håller på att bli rätt förbannad över att den har skidor som är smalare än ett par längdåkningsskidor

skotern far ju och vickar fram och tillbaka hela tiden pga dom minimala skidorna

någon här som vet om det finns någon bredare variant av skidorna att köpa eller om man bara kan borra fast ett par breda platsbelag?

skotern är en summit 670 från -99

du kan ju alltid köpa ett par slp skidor ! det är ett par breda skidor :)

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
okey nu är det dax igen, samma problem fast ny skoter nu en 01as 800x passar även artic cat skidorna på den eller finns det andra bättre lösningar till den?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag beställde ett par SLP Powder Pro skidor för ett par år sedan, de tyckte i alla fall jag var riktigt bra. Beställde dem från Usa vilket blev betydligt billigare än att köpa dem här i Sverige. Tycker de fungerar perfekt i alla fören men speciellt i lössnö då de flyter ovanpå snön. Rekomenderas!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag beställde dem från www.sled-parts.com
Minns inte exakt vad just de kostade, beställde skidorna inkl. stål, ett kolv-kit (2 kolvar, ringar, knaster ,packningar) från Wiseco till en rev.
Allt som allt inkl. frakt gick det på 4700kr har jag för mig ( bara skidorna inkl. stål kostar i Sverige ca 5000:- ).