Summit X-rs 800 eller AC M8 2007??

E

ejwbegysv

Jag kan inte bestämma mig..

Ska jag beställa en Ski-doo Summit 800x RS eller en Artic M8 152" ??

Jag gillar puderklättring och att sladda runt i skogen... Ledkörning är något jag undviker.
 
E

Ej medlem/Inloggad

de e ju självfallet

en summit jag tror på de x rs
 

PowderMan

Medlem
26 jan 2006
22
0
1
Piteå
summiten helt klart !! Jag har en -06 800 ptek och tycker den är helt underbar !

kan tänka mig att den blir ruggig roligt att köra med den nya motorn på 152hk (tror det var 152HK!?) Och så är den ju hyffsat bränslesnål !!!!?
 

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
Hade tagit en M8 för den verkar smidigare och har läst på dootalk att t.o.m. ski-doo summit förare säger att M chassiet är bättre och lättare att hantera i snön. men det är ju ny motor på M8, kan ju vara problem.
 
E

ejwbegysv

Ja det är inte helt lätt att välja.. ÄR ju urless på BRP så ja.. Men M8:an har ett uroldrigt chassie :)
 
E

ejwbegysv

jeNSI skrev:
det chassiet är väl bara 2 år eller nått sånt?
Jo men det känns gammalt... Typ sitta i en soffa å köra stuk.. Då kan jag lika gärna köra summiten som känns på samma sätt..
 

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
köp en polaris då om du inte vill ha brp och M är för gammalt.. tycker då inte det är så gammalmodigt.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Men.. vi vet ju att du vill ha en ski-doo trotts allt så köp dig en ski-doo och se glad ut.. sen får du ta att du kommer få problem med BRP? ;)
 
E

ejwbegysv

Nu är det beställt...


Och det blev.....



En :

Skidoo Summit X-RS.

Pris 116 000kr.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Mm hoppas du blir nöjd med den! du får ju hoppas de inte blir lika mkt problem som med din summit 03.. haru sålt den eller?