Humm,,, innan ja skulle knacka, magneterna kan till stor risk lossna.....henkew skrev:Ni tar väl och knackar till med en hammare på avdragaren också?
Att dra lös något som sitter på konad axel bara genom att dra in en bult måste var i det närmsta omöjligt, men med ett litet knack så brukar det smälla lös. (bokstavligen!)
Min satt också hårt som fan, men de small till. och efter 3 st bultar så lossnade den utan att knacka...Pitabroed skrev:Få lös svänghjulet är inte det lättaste.. Gjorde en egen avdragare till min xlt som du sa med platta och bult, men det satt hårt nåt så inne i grönjäveln! Jag hängde på spärrskaftet och det enda som hände var att bulten till avdragaren (M8) gick av.. Vi prövade att värma och allt förbannat men icke. Sen blev gängen i dom 3 små hålen inte så fräscha eftersom att bultarna vi drog ner i hålen "sträcktes ut" och förstörde skiten.
Men visst, försök om du vill. Kan ju bara ha varit min som var jävlig också
Det brukar inte behövas så mycket, svänghjulet riskerar nog en värre smäll när det flyger lös.KimAlexander skrev:Humm,,, innan ja skulle knacka, magneterna kan till stor risk lossna.....