[Uppdaterat: Senast editerat den 05-Mar-03 kl 09:58 AM (CET)]Vill veta om nån annan har erfarenheter av svårstartade XLT ar. Min är en 96a
enda som hjälper när den hjälper när den stått över natten är: full choke slita allt va man bara kan så man får ordentlig snurr på motorn o trycka full gas o inte släppa före nålen pekar på 4000. om det inte går så får man hälla lite motorolja i tändstifts hålen o värma tändstiften med gassvets.
mest irriterande är nog när man har kört och stannar ett tag för å fika eller nå. då kan den gå igång på första draget men om man inte hinner trycka på gasen just när den tänder, så dör den och är nästan omöjlig att väcka till liv igen. Det är bara å dra o slita tills den tänder o då när den går igång går den hur fint som helst.
enda som hjälper när den hjälper när den stått över natten är: full choke slita allt va man bara kan så man får ordentlig snurr på motorn o trycka full gas o inte släppa före nålen pekar på 4000. om det inte går så får man hälla lite motorolja i tändstifts hålen o värma tändstiften med gassvets.
mest irriterande är nog när man har kört och stannar ett tag för å fika eller nå. då kan den gå igång på första draget men om man inte hinner trycka på gasen just när den tänder, så dör den och är nästan omöjlig att väcka till liv igen. Det är bara å dra o slita tills den tänder o då när den går igång går den hur fint som helst.