Svalt intresse på annons?

racer_putte

Aktiv medlem
25 sept 2007
59
0
6
kiiruna
-BORTTAGET-
Är det nån fler som ha problem och sälja å är det finanskrisen som spökar? Eller folk kanske är rädda för en rotax 800 hehe




Edit Snowmobile:
ANNONSERING FÖRBJUDEN I FORUMET!
LÄS REGLERNA - FINNS EN EGEN SAJTDEL FÖR ATT ANNONSERA!
 
Senast redigerad av en moderator:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag sålde nyligen en Raptor 350, men det var trögt en längre tid. Fick väldigt mycket bytesförslag.
Nu har jag ahft skotern ute på annons ett tag (dock inte längre, då jag ska ha kvar den). Och har fått ENORMT mycket bytesförslag, men ganska svalt intresse för kontantaffär.

Kan nog vara oroligheter åp arbetsmarknaden samt avsaknaden av finansieringsmöjligheter som ställer till det.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ser att du sitter i samma sits som mig

Hade först ut min i somras dock satte jag ut annonsen innan jag hunnit ta hem skotern

Just efter det så krockade jag enda bilen som jag hade dragkrok på så skotern fick stå kvar i stugan

Då ringde det en massa folk och var intresserade men eftersom jag inte kunde få hem skoter fick jag ta bort annonsen

Stoppade ut annonsen igen i november när jag fått hem skotern och i min dumhet trodde jag att folk skulle vara ännu mer sugna när vintern började närma sig

Låg också bra i pris men inte ett enda mail eller samtal

Även jag har en rotax 800 ;)
 

racer_putte

Aktiv medlem
25 sept 2007
59
0
6
kiiruna
jag fattar de inte. har alltid fått svar snabbt på mina annonser men inte nu. Folk kanske är rädda för styrhöjjare eller nåt?

Trodde att de skulle ringa nån närmare helgen nu när fölk har tid att komma och titta på den men icket
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag fattar de inte. har alltid fått svar snabbt på mina annonser men inte nu. Folk kanske är rädda för styrhöjjare eller nåt?

Trodde att de skulle ringa nån närmare helgen nu när fölk har tid att komma och titta på den men icket
jag tror faktiskt att folk är lite rädda för styrhöjjare, som att alla skotrar med styrhöjjare har blivit hårt körd av en 16åring men färskt rykande förarbevis..
ju mer original destå större chans att bli såld på dom skotrarna som är kring 3-8 år unga
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
är nog inte bara styrhöjjarna som spökar... Självfallet så börjar folk fundera i desa tider om en skoter är nödvändigt eller om de skall vänta till bättre tider för att skaffa en leksak ( vilket det är för de flesta ändå) Hade det varit en bil som man måste ha för att ta sig till jobbet eller liknande så är det en annan femma men en skoter..det är ju bara en leksak och inget annat för de flesta och det suger nog att läga 50 kakor på en leksak jus tnu för många som ananrs kanske hade köpt...
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Jag själv kommer nog köpa en skoter med styrhöjjare nästa gång, slipper allt trassel med förlängning osv. Förmodligen tänker man efter om den är sönderkörd, men man får nog tänka om lite ..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
haha ja det är typiskt, undra om folk bara prutar/skambudar för skojs skull och om man skulle vilja skicka iväg skotern för det priset så hade dom nog inte ens köpt den
 
Senast redigerad av en moderator:

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Är ju tametusan omöjligt nästan att sälja skotrar iår, måste vara finanskrisen. Jag fick mest bytesförslag på min yamaha iår. Några som ringde också men mest för att storpruta. Fick den dock såld efter en längre tid på blocket:)
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Jag hade min enduro 700 ute, i två månader.
Två hörde av sig. Jag tror det går lättare i höst.

Mvh
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
Jag hade min enduro 700 ute, i två månader.
Två hörde av sig. Jag tror det går lättare i höst.

Mvh
iofs så köper nog flertalet sin skoter på början av säsongen, på slutet är det de som villl göra klipp, sålde min gamla i november, hann ha den ute ca 30 min på blocket så var den såld, kanske för billig på den :bootyshake:
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Klart det är svårt att sälja om man har för högt pris.

Sålde en F6 -04 precis innan vintern på 24h, och sålde en REV 600 -04 för en vecka sedan efter 1h.

Och jag gav inte bort dom.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
allt går att sälja men till rätt pris, just nu så är det som mest skotrar på blocket .
Dom som har tänkt köpa en skoter gjorde nog det för ett par månader sedan.
Ska man få sålt en nu så måste man lägga sig väldigt lågt i pris samt plocka bort alla styrhöjare och fatbar styren.
Har själv sålt 4 maskiner mellan oktober och januari och dom for direkt men nu är det nog lite sent om det inte är en väldigt billig skoter.
Och så lite flyt förstås.....
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Problemet är som alltid att folk vill ha fantasipriser för sina maskiner ....

Jag håller med Tibur... Sänk priset eller behåll skotern!
 

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Skulle aldrig köpa en begagnad skoter om jag inte kände säljaren. Undantaget en arbets eller touringmaskin alt. en veteranpärla som ägts av någon som haft förstånd att uppskatta den och inte sågat sönder den.
Styrhöjare är nog inte hela orsaken men jag tror det spelar in, eftersom det ger vissa associationer.

I min ungdom så kunde en 6-7 år gammal skoter vara ett gott köp för det var mycket kvar av dom, visst kunde den vara hårt körd men den var sällan knäckt. Man fick också ett hyffsat pris för sin gamla om man bytte in den just pga. detta.

Nu är internet fullt av hemvideos där 16-åringar ibland bokstavligt talat knäcker sina skotrar (skiter dom pengar?) och det känns som att skotern gått från att vara en investering som skulle ge en själv och kanske familjen många års glädje till att bli en slit och slängvara. Köp en ny maskin kör skiten ur den ett år eller två och sälj den sen med slut motor och sprickor i chassiet.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
Problemet är som alltid att folk vill ha fantasipriser för sina maskiner ....

Jag håller med Tibur... Sänk priset eller behåll skotern!

cool, jag som är gubbe gasar fullt men håller alltid skotern i toppskick, och då är e inga problem att sälja och man behöver inte heller ha dåligt samvete då man sålt skotern. dock alla flickor så kör jag något snabbare än genomsnittet, så tro inte att mina maskiner har sotat ihop
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sänker du priset kommer troligen buden att bli lägre också. Beror helt på rätt pris från början brukar kunna sälja det mesta men tricket är att inte vara för dyr och inte heller för billig.