Jag tänkte åka dit och kolla imorgon, tror dock inte det är mycket att åka på ännu. Jag rapporterar.Nån som varit förbi senaste tiden?
Jag tänkte åka dit och kolla imorgon, tror dock inte det är mycket att åka på ännu. Jag rapporterar.Nån som varit förbi senaste tiden?
Ja ska snöa och blåsa ordentligt, uppemot 20 m/s! Åkte mellan Bollnäs och Falun på nyårsdagen och på höjderna där var det nog minst 1,5 dm medans det var nästintill bart i övrigt.. Borde vara nå liknande i Ryssjön.Jag satt i ett möte så länge idag så jag hann inte dit. Ska visst komma en skaplig snödämp i våra trakter imogon. SMHI lovar 28-30mm imorgon, sedan fortsatt snöfall ända fram till tisdag. Så jag avvaktar med att kolla nu, ev. åker jag ock kollar mitten nästa vecka.
Här finns det en karta http://www.linghedsskoterklubb.se/Leder.htmlTänkte åka upp imorgon! Någon som vet vart man ska parkera och vart man ska åka?
Du som kommer från Falun passerar Vintjärn, några km efter byn finns det på vänster sida en stor upplogad parkering med direkt anslutning till led. STOOOR skylt några hundra meter innan som talar om att det är skoterparkering.Tänkte åka upp imorgon! Någon som vet vart man ska parkera och vart man ska åka?
Hade du helsvarta kläder? Du var inte vilse redan då vi med tre ski-doo åkte om dig då du stod i korset vid Gryfsen?Efter att ha läst denna tråd bestämde jag mig igår kväll för att prova Svartnäs idag då det inte är så långt från Borlänge. Väl där bjöds det på finfin ledåkning och med mina mått helt ok snötillgång. Det höll dock på att sluta illa då jag var ensam, med ny skoter, på ny plats. Fram till lunch var det bara skoj och bus men på väg tillbaka körde jag fel i någon korsning och åkte vilse. Det blev en rejäl omväg innan jag visste var jag var igen och då insåg jag att jag hade alldeles för lite soppa kvar. Med x km eller ca 20 minuters promenad kvar till bilen dog skotern, soppatorsk (drygt 5 mil på full tank 32 liter!!!!). Som tur var hade jag en dunk i bilen men 20 min till bilen blev ungefär 35 min uppför tillbaka till skotern. Rejält svettig och trött tog jag mig hem och nu står skotern hemma i garaget igen. Det blir garanterat fler Svartnäsbesök, men inte ensam och inte utan extradunk bakpå.