Svarvade förg

Ingoberra

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Nån som har erfarenhet från svarvade förg? Jag tror mina är uppsvarvade ser så ut. Än hur jag ställer nålarna så svarar den inte riktigt på gasen bööar bara när man trycker fullt från tomgång samt att ena cyl går mycket fetare. Såg när jag tog av dom ett större hål till luftburken på den sidan som går magrare, det såg inte oginal ut direkt.Kan uppsvarvade förg göra att den svarar sämre på gasen eller kan det vara fel tomgångsmunstycken eller. Det satt 20,0 i förg som är 37,5 i diam Nån som vet vad det sitter orginal i en EX89. Tacksam för tips
 

enduro500

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
exciter

jag hade en exciter som jag sålde i höstas som hade liknande problem.

jag tog bort den sönderskurna luftburken och satte dit UNI filter, bestycka upp den från 320 till 340 i huvudmustycke, ställde han lite snålare på nålarna än orginal, och då börja han funka riktigt fint.
enda problemet var att när den stog snett(körtfast i ett dike) så sura han ner sig i dog

sen sitter det WM 38 på excitrarna så undra om gasarna verkligen är uppsvarvade eller bara nötta så det ser ut så

 

kent1

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
luftskruv

Tjena jag har samma problem och lika skoter som du.
prova att först skruva in luft skruvarna helt öppna dom sedan ca 5/8 dels varv och stara sedan
höj tomgången till ca:2500 på tomgångs skruvarna
skruva sedan på luftskruvarna tills högsta varv erhålls sänk sedan tomgångs skruvarna till rätt varvtal
ps kolla att förgasarna är synkade
och flottörnivån är rätt.
mvh kent