Sve vs USA?

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Jag här i storuman igår och såg Emil Öhman bokstavligt KROSSA allt motstånd genom att varva alla utom Nårsa och Stenman i pro open finalen och undrar nu om det finns någon i USA som kan matcha denna otroliga pilot

Har hört mycket om USA vs europa och min uppfattning är att det går väldigt mycket fortare i sverige än iaf vad USA vill förstå

Någon som är mer insatt i USAs cross tävlingar än mig som vet något om det här?

matsmikael

Medlem
7 dec 2008
36
0
1
Som Emil kör nu så är det nog bara hibbert som har en chans att klå han !Har hört att dom försöker att få till en tävling så att Usa möter europa 1 tävling i Usa och 1 i Europa !! Det skulle vara intressant för då ser man vem som är bäst ! Men jag skulle sätta en slant på Emil !

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Som Matsmikael så har nog Hibbert en bra chans där. Skulle vilja se Salemark möta Öhman!

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Kul tråd, detta har man funderat mycke på!

Jag åkte själv 25 mil för att se tävlingen i Storuman, den här tävlingen har hög klass enligt mig, grymt roligt att titta. Var även där ifjol då Emil gjorde ett helt otroligt race. De var inte sämre i år!

Hoppas att de stämmer de du säger Camo, detta borde hända en gång om året tycker jag.

Och Salemark är lite av en bluff enligt mig och många jag känner, kanske får mycke skit nu.. Jag säger inte att han är dålig, men han får ta och visa sig lite mera i Sverige och prestera här innan jag sätter mina pengar på han.

Salemark vs. Öhman - Öhman alla gånger!

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
Emil öhman mot tucker hibbrt tror ja skulle bli ganska jämt. vist tror jag att Emil öhman vinner å hoppas, men till lika så tror ja att hibbert skulle vinna på en bana av USA karaktär, och emil öhman i sverige.

Salemark mot Öhman, ja tycker också salemark e lite överskattad, varje gång han är till sverige å kör så går nå sönder så man får som aldrig se vad han kan prestera. Men öhman mot salemark så har saleark inte mycke att sätta emot ännu iaf!!

Å jag var och fotografera i storuman å så vitt jag vet så varvade Emil Öhman alla förutom Viktor stenman som kom tvåa, i finalen. Emil krossade allt motstånd totalt.

Bilder ifrån storuman kommer innom kort på www.bultensfoto.pixbox.se

Mvh//Bulten
BULTENSFOTO

pellepelle

Ny medlem
28 dec 2008
4
0
1
nu tycker jag det är väldigt låg nivå här på forumet.......varför ska ni kasta skit på salemark ???? han gör vad många drömmer om och då ska han få skit för det...gör det bättre ni själva...
kasta ej skit på våra åkare... man kan prata om dom men man behöver ej kasta skit....nog hade jag högre tankar om dig bulten ...men men
och till det seriösa...jag tror ej emil har en chans mot tucker i usa men i sverige så törs jag ej säga men emil kanske tar honom här hemma ..det är så stor skillnad på banorna och man kör med dubb i usa och jag tror ej salemark har någon chans mot emil och det säger jag utan att kasta skit på någon och jag har sett tucker köra flera gånger och emil men det är ju min åsikt....

pellepelle

Ny medlem
28 dec 2008
4
0
1
jag måste fråga också så man är en bluff bara för man åker i usa och inte visar sig hemma.....kom igen.....är seriösa nu.....

matsmikael

Medlem
7 dec 2008
36
0
1
man är ju inte en bluff bara för att man kör i usa ! Men jag tror inte det är speciellt stor skillnad mellan dom bästa i europa tex öhman och ericsson jämfört med dom från usa ! Och jag hoppas då att emil far över om han får chansen och att han får ta med sin egen skoter ! Jag tror att om han skulle få träna på deras banor under ett par veckor så skulle han kunna vinna

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
nu tycker jag det är väldigt låg nivå här på forumet.......varför ska ni kasta skit på salemark ???? han gör vad många drömmer om och då ska han få skit för det...gör det bättre ni själva...
kasta ej skit på våra åkare... man kan prata om dom men man behöver ej kasta skit....nog hade jag högre tankar om dig bulten ...men men
och till det seriösa...jag tror ej emil har en chans mot tucker i usa men i sverige så törs jag ej säga men emil kanske tar honom här hemma ..det är så stor skillnad på banorna och man kör med dubb i usa och jag tror ej salemark har någon chans mot emil och det säger jag utan att kasta skit på någon och jag har sett tucker köra flera gånger och emil men det är ju min åsikt....
Jag kastar inge skit, jag säger vad jag tycker, lika som du nu. Vad vet jag du kanske är polare med han..

Men han måste hit och köra OCH prestera, tävlingarna är mycket tuffare här i Sverige. Att han kör i USA har ju bara med pengarna att göra känns de som, inget fel med de, de är mångas drömmar.

I övrigt, varför får ingen från Norden vara med i X-games i SnoCross? En som vinner VM får inte vara med i X-games? :hmmmm:

Kul att du fotar Bulten!

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
I övrigt, varför får ingen från Norden vara med i X-games i SnoCross? En som vinner VM får inte vara med i X-games? :hmmmm:

Kul att du fotar Bulten!
Det känsn som att USA är rädda(?) för att de ska bli totalt utklassade och det är därför dom inte "vill" köra mot europa eller i europa

känns nästan som om jag är lite paranoid här men USA har jag inte mycket för alls

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
Jag kastar ingen skit på salemark, han sköter sig bra i USA å de är roligt att höra alla framgångar å läsa om han, bara att ja skulle vela se lite resultat i sverige för att kunna utvärdera hur bra han är. Vist gör salemark de många drömmer om, men ja håller med han som skrev att de handlar ganska mycke om pengar å så.

Mvh//Bulten
www.bultensfoto.pixbox.se

Alvis

Medlem
22 dec 2008
32
0
1
Jag verkligen hoppas att vi få behålla öhman här i sverige så att man får fortsätta se honom! En ren fröjd för ögat.

matsmikael

Medlem
7 dec 2008
36
0
1
Ja som öhman kör nu så skulle hibbert få det svettigt . Man tycker ju inte att det vore helt omöjligt att ordna tävlingar så att så att dom bästa får mötas både från usa och europa.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
de ska väl va ett race på swedenX mellan världseliten i skotercross!
och där kom salemark 2 ifjol tätt efter öhman.

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
hur svårt kan de vara att släppa in lynx i USA en ända gång alltså !!! e ju skandal tycker jag.

De kan inte vara så svårt att arrangera en tävling som dom ifrån usa kommer hit å tävlar i å en i USA då svenskar kommer över å visar vad dom går för.

Hade då varot helt sjukt roligt iallafall =D=D=D=D

Mvh//Bulten

Bilder ifrån storuman finns på www.bultensfoto.pixbox.se

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
i usa har man en typ av banor som inte är särskilt lika de svenska överlag,emil skulle antagligen göra bra i från sig over there om han hålle sig hel o om han får köra in sig på deras banor.

Tucker Hibbert är out standing ,varvade 2an i duluth om jag inte missminner mej,faktum kvar står det finns många viktor, emil ,peter där borta så konkurensen är betydligt hårdare ,salemark är oerhört duktig by the way.

men man ska vara på det klara med att förare som kommer hit o kör inte vill göra illa sig osv ,det är lite semester för dem.hemma i usa är det ett arbete lite NHL "far inte dit å skada dig då ryker din styrning"är ungefär vad team bossen berättar ,samma gäller salemark skulle jag tro, sandstra vill ha honom hel på semi pro o pro race i usa/canada

ett RIKTIGT WM med alla inblandade, 6 deltävlingar alla får stryka en deltävling (den sämsta då kan alla ha en dålig dag som de kan glömma)dvs 5 deltävlingar utspritt på säsongen, på varierande skandinavisk o trans atlantisk ban typ då får vi veta vem som är bäst :hello:

gott nytt år på er

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Ursäkta men så du tänker alltså komma och höja nivån på forumet genom kassa meningsbildningar och kommentarer som: "Gör det bättre själv då"?
Är du fem år eller som tar illa upp när någon kommenterar att han anser att en professionell förare är överskattad och att hans maskiner alltid går sönder?