Sve vs USA?

matsmikael

Medlem
7 dec 2008
36
0
1
har hört att Peter Ericsson är anmäld till arctic-cat cup i östersund ! Är det nån som vet om det stämmer och om han är 100% återställd från skador !

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
En bra tråd att spinna vidare på. Tappa inte fokus nu...
Sverige mot usa. ?
JAg förstår att du menar Emil mot Tucker. Men det finns faktiskt fler förare på andra sidan atlanten. Men Tucker Hibbert är den klarast lysande stjärnan, just nu. Emil är lika klart lysande här hemma.
Dock vann inte Öhman i Östersund. Viktor Stenman är inte kattskit.
i ISOC serien så har bara Tucker Hibbert vunnit. ALLT.
TJ Gulla och Levi LaValle och Brett Turcotte har legat just bakom. Levi har inte blivit varvade i en enda final denna säsong.

Men nu är det ju någon som kommer ihåg.
-Jag såg ju Levi LaValle i SwedenX i våras. Då sopade ju europeerna mattan med honom. Jo det gjorde man.
Men hur snabb tror ni Emil Öhman skulle vara på en standard ski-doo TNT i Pro Open klassen i USA. Han skulle inte ens komma till finalen.
Levi LaValle fick en stock standard Polaris 600 RR att köra med i detta mästarmöte. Det är skandal.
Hur mycket tror ni att det krävs för att Levi LaValle ska komma tillbaka till sverige.
Att sedan skotern var lämplig för freestyle, det kan jag ta. Men nog skulle man gett honom chansen .....

Man är inte rädd på andra sidan att någon europe ska komma och köra skjortan av hela amerikanska eliten i X-Games.
DET ÄR DET DOM VILL. Det ökar intresset för X-Games och för skotersporten. ESPN skriker efter Emil Öhman och tidigare Peter Eriksson.
Men det är Teambossen, Janne Tapio, som stoppar dessa skoterfantomer att delta i X-Games.
BRP ställer upp med en Ski-Doo. Men BRP finland vägrar att släppa sina Lynx stjärnor på ett annat märke.

Att sedan BRP inte vill släppa in Lynx i USA/Canada, det är politik.
BRP klarar inte av att leverera Lynx skotrar till en hungrig USA marknad.
För BRP´s återförsäljare skulle bli nerringda av kunder som vill ha en sån maskin som stod på pallen i X-Games.
BRP´s växel på huvudkontoret skulle braka ihop då några av alla dom :eek: 30 MILJONER :eek: hushåll som sett X-Games finalen ringer och vill veta mer om Lynx.
Säg att det är 1% som ringer. Då ringer 300 000 hushåll.........
Det är som att samtliga hushåll i sverige som äger en skoter skulle ringa till BRP i Umeå. Samma dag.....

Fatta hur stort X-Games är i USA.

Chrille Salemark.
I rubriken står det Sve vs USA. Det är sanning just nu.
Chrille ger USA en riktigt match. Han leder på ISOC serien i Semi-Pro Open just nu. Trots att han skadade sig i sista tävlingen och inte tog några poäng.
Han är bästa europe just nu. I USA.
Chrille kommer att kliva upp i PRO divisionen då han har nog mycket sponsorer. För det är det som skiljer en Semi-Pro förare från en Pro förare. Antalet pengar som sponsorerna tillför. Topp fem i Semi-pro är topp 10 i Pro. Att sedan Chrille har en bit kvar till Tucker Hibbert. Det är helt klart.
Men det ska bli roligt att jämföra honom mot Emil Öhman då båda enligt ryktet ska köra i SuperCrossen i Sundsvall 1 februari 2009

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Riktigt kul om Salemark kommer hit å kör. Då kanske man får köra dom 25milen dit för att se.

Kör du själv? :)

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Talade med Chrilles pappa idag. Det är klart att han ska köra i Sundsvall.
Han har dock småkänningar av skadan han ådrog sig i USA sista racet i Cantebury.

Jo det ska bli riktigt roligt att se var han står i jämförelse.
Samtidigt är det mycket intressant för toppförarna här hemma att se hur hård konkurrensen är i USA. Genom att köra mot Salemark.

Nä, nu mer kör jag inte själv. Det är :hahaha:20 kg sedan sist jag stod på startlinjen i SM finalen.

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Salemark var inte så överskattad ändå kanske.. lr..!?! :p

Emil vann ju överlägset... men helt klart så hänger ju Salemark med i toppen här hemma oxå..

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
hadde jag varit duktig inom nån sport och fått erbjudande hadde jag gjort som Salemark.

Det är bara att inse pengarna fins i USA, jag tror det är väldigt får om ens någon i svergie som kan livnära sig på cross eller skotercross som håller sig inom eroupa.

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Själv så e man en ***** kärring på skoter....blir nästan rädd när det skumpar lite förmycket på lederna:afraid: