switchback 800 2004 varvar inte ut

hanby

Aktiv medlem
7 feb 2010
58
0
6
kramfors
hej som sagt har en switchback 800 2004 som varvar ca 6-6500varv och ibland varvar den som den ska den har gått ca 730mil den känns seg effekten kommer efter ett tag hittar inge fel på den skulle vilja ha hjälp å få till skotern så det går å köra å slippa ketchupeffekten tack sam för hjälp //hanby
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Jag har nyligen lärt mig att primärvariatorn kan behöva en genomgång. Ta lös den och rengör. Kolla så den glider lätt fram och tillbaka.
Inspektera rullarna och variatorvikterna.

Har du rengjort ves-ventilerma?
 

hanby

Aktiv medlem
7 feb 2010
58
0
6
kramfors
har bytt variator har rengjort ves-ventilerna den är lättstartad men går segt när den går riktigt på höga varv går den bra men det är nästan aldrig ibland läns det som den skulle gå på en cylinder den vill små bluddra på högre varv
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.094
895
113
Stora Blåsjön
När du rengjorde ves-ventilerna, rensade du då också ur det lillahålet som går mellan ventilen och cylindern? Många som missar detta när dom "rengör" vesventiler...
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Kolla så att du inte har ngn liten spricka i gummit i ves membranet! Min blir precis sådär när membranet ryker. Ofta kommer det lite svart olja som sprutar ur klockorna på huvens insida samt droppar under klockorna om det är ngt läckage.

Mvh