Funkar fint med 700:a rör på en 600:a. Det finns mig veterligen ingen som tillverkar särskilda rör för 600 trippeln. Jeff Simon tog fram till Venom, men jag misstänker att största skillnaden var en anpassning till den nya huven/buken.henkew skrev:Om man kollar i rubriken så ser man att moggemx undrar om sxr 700-pipor funkar på en sxr 600, måste ha blivit en siffra fel i själva inlägget för den frågan ser ju ganska självklar ut...
mogge, du vet väl att du kan ändra ditt inlägg genom att klicka på "Editera"-knappen?
Du har rätt i att effektökningen blir relativt måttlig med rör på en 600:a Olov. Jag vet egentligen inte vad det beror på. Har heller aldrig sett några dynokörningar. En 600:a har ju inte så där jättemycket effekt original, och ökningen blir kanske runt tio häst, och det kan ju vara svårt att känna med "rövdynon". Kanske ett set rör utvecklade särskilt för den motorn skulle ge några hästar till, men jag är tveksam. Skulle det bli stor skillnad så skulle det finnas att köpa.Olov Johansson skrev:Jag provade en uppsättning Hauck-rör till SX-R 700 på en SX-R 600 för tre år sedan.
Resultatet: Ett fint ljud och absolut INGEN effektskillnad alls på den maskinen.
Fråga mig inte varför men det är dagens sanning, kan finnas andra rör som kan funka men jag är väldigt tveksam.