Synka förgasare

steklunds

Medlem
27 jan 2006
46
0
1
Långsele
Ta bort luftburken, stoppa in vänster tumme i vänster förgasare och vänster långfinger i höger förgasare samtidigt som du försiktigt spänner gasen med höger hand. Känn om trottlarna öppnar samtidigt. Om inte så justerar du på skruvarna på trottellocket.
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Ännu enklare att gasa upp trottlarna så du precis ser underkanten på dom i överkant på insuget, då ser man direkt om dom drar olika.
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Habbeli skrev:
Ännu enklare att gasa upp trottlarna så du precis ser underkanten på dom i överkant på insuget, då ser man direkt om dom drar olika.
så brukar jag ochså göra, så känner jag att underkant trottel löper men överkant insug, sedan så justerar man så att båda är så lika som möjligt.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Lånar en gammal tråd.

Hur högt ska trotteln lyftas ? ska den vid MAX gas ligga precis i kant med luftinsugets övre kant eller ska den dras upp högre?

/Mav
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
de behöver inte öppnas mer än till kanten längst in. antar att du har rundslide för gasare o då skulle jag villja tippsadig om UFO brickor som du sätter in i trottlarna så får du mindra bränsle förbrukning och det blir mindre turbulens i förgasaren och att du ska tydligen kunna få upp till 1hk per 100cc.
 
R

Robin

Är det 320kr ST tordsmotorservis ska ha för dem?:eek: Är ju knappast värt det om det skulle vara så.